Tredje världskriget...

...har det varit hemma hos oss ikväll. Hade ju tänkt att sitta i lugn och ro och titta på hockeyfinalen och bara slappna av en stund men att tänka en sak och att detta faktiskt inträffar är två vitt skilda saker....

Det hela började med att Stefan gick i taket för att Angelina hade vridit sönder en grej på hans robot (som han för övrigt knappt har rört sen han fick den och sedan placerat den mitt på golvet). Jag undersökte den och hittade inget fel men johodå den var trasig. Försökte förklara att hon är för liten för att förstå sådant och om man är rädd om grejerna så får var och en se till att de inte är inom hennes räckhåll. Då bröt helvetet lös. Det blev lite gråt, skrik och allmänt tjafs från Stefans sida. Där gick gränsen. Jag har lyssnat på det här jäkla gnället i snart en vecka och jag blir TOKIG! Jag blev så jäkla rasande att jag skakade hela jag och sa att nu får det vara bra med tjafset! Då blev han i vanlig ordning förbannad på mig och ville till mamma eller bara gå iväg ut någonstans. Frågade om han ville ringa till mamma men se det ville han inte. Det gjorde däremot jag och hon sa till mig att stå på mig, vilket jag också gjorde. Jag sket helt enkelt i honom för det brukar hjälpa bäst för han tröttnar aldrig på at argumentera när han väl har börjat. Nu har jag meddelat honom att han kan glömma både folkracetävlingar och slalomavslutning till helgen om han inte skärper till sig innan dess. Hans val....

Angelina leker med roboten det gällde...Den pratar och går så hon sitter och för små konversationer med den. Ser jätteroligt ut.

Nåja nu är det i alla fall lite lugnare...Angelina snarkar och sover som en gris och Stefan sitter väl nere på sitt rum och tjurar till han stuper i säng....

Hockeyn hann jag ju som sagt bara se halva matchen men det kvittade kanske med tanke på resultatet. Första perioden var i alla fall väldigt underhållande fastän FBK släppte in två baklängesmål. Fantastisk fart och öppet spel. Såg väldigt kul ut när Kåberg tacklade in sig själv i sargen....Tror på en lång matchserie mellan de här lagen trots förlusten idag. Det kan ju ta ett tag också innan FBK kommer in i matchtempo igen....För övrigt var Stefan Liv kanon ikväll. Tyvärr...

Peter ringde förut och berättade att någon hade kört in i sidan på hans arbetsbuss. Tror att han och Johan hade varit inne på en mack eller något när de får se en annan buss som ränner rätt i sidan på Peters buss. Det visar sig vara en buss fylld av personer som övningskör för busskort. När Peter konfronterar chauffören nekar han bestämt. Han har då inte kört på någon buss. Peter säger att han har sett allt och dessutom är det blåa märken längs hela sidan på hans buss. Chauffören nekar fortfarande. Då kommer handledaren in i leken och erkänner att det nog var så plus att en person som stått och tankat under tiden blandar sig in i diskussionen med chauffören. Allmänt kaos alltså.
När Peter ringer till Nettpartner och berättar allt så tror de att det är ett aprilskämt så det tog en stund för Peter att övertyga dem om att det var sant. Det hör till saken att den där bussen har varit väldigt illa ute många gånger på sistone....Peter kallade den "bussen som Gud glömde" och det kan nog ligga något i det. Någon från högre makter vill inte att den ska vara hel i alla fall....

Har varit ledig idag och skulle få så mycket gjort tänkte jag. Blev inte så mycket av det. Visserligen har jag dammsugit bort det värsta av sågspånet, gruset och dammet i hela huset men något målande, slipande eller spacklande har det inte blivit. Sedan var det alldeles för underbart väder ute för att sitta inne och häcka så jag och Angelina gick ut i solskenet istället.


Sandlådepremiär! Det var blött och geggigt men desto roligare tyckte Lina. Skulle tro att den blir en aningens mer använd i år än ifjol. Lizzie tittar nyfiket på....


Sen blev det en tur med gungan också. Måste köpa en ny gunga som passar till Lina. Hon är ju stor tjej nu så då duger inte bäbisgungan. En studsmatta (med nät) ska det också bli till sommaren....

Lina hade så skoj så hon skulle absolut INTE med mig när jag skulle åka och handla mat. Åka vagnen ville hon däremot så jag tog ryggsäcken med mig och så knallade vi iväg. Hon somnade redan vid Guldbryggan. Passade på att ta med mig låneböckerna och fick faktisk t med allihop trots att jag rafsade ihop dem i alla hast.

På eftermiddagen var vi ute i solen igen och jag bara satt där i sandlådan och njöt av värmen. Första riktiga vårvärmen. Helt våldsamt underbart!!!!

Hade lovat M. att ta hennes gympapass idag och det såg jag verkligen fram emot. Har aldrig haft gympa förut och hade visionen av mig som den nya Susann Lanefeldt. Satt hela förmiddagen och spelade in musik och planerade passet och det krånglade nåt så jävelusiskt hela tiden. Vet ni vad jag lyckades med? Jo glömma skivan hemma naturligtvis så all planering var helt förgäves. Fick använda mig av annan musik och improvisera det mesta. Typiskt mig!
Kul var det i alla fall och jäkligt jobbigt eftersom det är enkla och stora rörelser hela tiden. Kan jag tänka mig att göra om....

Svettig och trött efter passet. Tre dagar på raken är för mycket för gammelmora....

Annat smått och gott...

Lina är verkligen musikalisk. Idag har hon gått och nynnat på "Baby Goodbye" med EMD som hon älskar och man hör direkt vilken låt det är för hon klarar av att nynna melodierna så bra. Hon lär sig så många nya saker varje dag så man häpnar.

Kom inget kök idag...men det var inte oväntat direkt....sådana saker brukar man få vänta på...

Igår kväll somnade jag med papper och penna i handen. Vaknade vid tre och röjde bort lite....

Nu ska jag gå ned och se om surkarten har dalat och sedan blir det jag och min Aftonbladet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback