Världens skrajaste skejtare...

...har jag nyss varit uppe i Årjäng och hämtat. När jag precis hade fått Angelina att somna så fick jag ett SMS från Stefan där det stod: "Kom och hämta mig på cafét, fullgubbar vid bron".Av någon outgrundlig anledning hade han tagit vägen förbi Guldbron hem ifrån Tingevi med skateboarden och där satt det ett gäng fyllon och skrek efter honom. Stefan blev skitskraj och vände om. Rätt gjort. Det är mycket skumt folk ute om kvällarna....
Fick snällt be kära grannen om barnvaktshjälp i några minuter så jag kunde sticka iväg och hämta honom....Imorgon kommer han nog hem tidigare antar jag....

Blev plötsligt så himla sugen på köttfärslimpa idag så det fick det bli till middag. Hittade ett recept på ICA:s hemsida som hade fått många bra kommentarer. Man hällde i creme fraiche och en påse med Fransk löksoppe-mix i köttfärsen samt ägg och ströbröd. Som grädde på moset så lindade jag in allt i bacon för det var det någon som tipsade om. Blev supergott!


Stefan kom hem från Tingevi en kort stund och kors i taket: Han åt maten och tog till och med mer!!!!


Vi satt ute och åt i solskenet för första gången i år. Härligt!


"Kom då mamma, jag vill gunga!" Lina hade väntat ihjäl sig på att få gunga medans jag lagade mat....


Busfian slappar i rutschkanan


Lingonsylt runt hela munnen


Fundersam

Var ute en stund på eftermiddagen och busade i trädgården. Gungade, lekte i sandlådan och så....Lina blev överlycklig när jag gång på gång fyllde på vatten i hennes kanna så hon kunde söla ordentligt i sanden....Ibland krävs det inte så mycket.
Idag har de hämtat containern utanför så nu är det bara att börja röja bland allt bråte som hamnat UTANFÖR den. Fast det var jag för lat för att göra idag och dessutom vill man inte vara på framsidan av huset på kvällstid. Ingen sol där då....

Jag roade mig att fylla på komposten istället...


Har haft kompost i flera år men det har varit lite si och så med användningen. Nu ska jag ta mig i kragen för det blir ju mycket fin jord av allt man slänger där och det behöver verkligen mina rabatter. Får snart ta tag i det också känner jag. Finns hur mycket som helst som ska klippas och röjas bort i rabatterna. Men det är gruvsamt för det är kattbajs precis överallt. Bläää!

När vi kom in så tog vi oss ett långt och härligt bad. Sedan lämnade jag Lina en stund framför Bamse för att ringa ett par samtal. Skulle jag inte ha gjort för när jag kom tillbaka hade hon hittat en märkpenna och ritat sig både på benen och i ansiktet. Som tur var så var det en penna som gick lätt att tvätta bort....Stor idé att bada....näe....

Nu är jag verkligen jättetrött och ska sova inom kort. Har varit lat hela dagen faktiskt....
Imorgon har jag sovmorgon i alla fall och sedan blir det jobb och därefter möte med ÅGF. Tjohej vicken dag!
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback