Nu äntligen står pianot på plats!

Jesus vilken fullspäckad dag! Det har varit full rulle sedan klockan sex imorse och nu var det verkligen skönt att bara sätta sig ned.

Var ganska lugnt och skönt som omväxling på jobbet idag. Någon gång ska det ju vara det också....Ibland kan det vara bra för då kommer man ikapp med lite grejer....Kom iväg i tid för en gångs skull så jag sprang in till M. för att kolla när jag skulle klippa mig nästa gång. Har nämligen letat efter lappen med tiden på men inte hittat den. Inte så konstigt för jag hade tydligen inte bokat tid. Hmmm...virrig virrig...

For en runda runt rinken på Tingevi för att leta efter Stefan men såg inte röken av honom. Hämtade en liten Lina på dagis som fullkomligen sprudlade av glädje. Hon tycker att det är såå roligt att vara där nu och än så länge tycker hon också att det är kul att berätta vad de har gjort under dagen.
Apropå ingenting så sa hon "Jag har INTE bråkat på dagis idag. Jag har bara varit glad." Hmmm....antingen så har hon det eller också så har hon varit i slagsmål....Lite svårtolkat det där men ingen av personalen sa något i alla fall....

For hem en sväng och matade katterna och sedan bar det av till Arvika....

Lina skulle prompt sitta bak. Lite omständigt ibland när hon till exempel tappar nappen men hon verkade i alla fall nöjd...

Körde ju naturligtvis förbi adressen dit jag skulle så det blev lite sightseeing...GPS är inte så dumt ändå....Här var det många fina båtar tyckte Angelina...

En liten regnbåge fick jag också med på bild...

Hittade i alla fall rätt till slut och det var inget att grönne på. Det pianot skulle jag bara ha. Däremot blev jag lite tveksam när jag såg att det inte var av den sorten som man lätt tar av från ställningen. Funderade litegrann på hur i hela friden jag skulle få med mig det där schabraket i min lilla mini-BMW. Han som sålde det var däremot hjälpsam och vi mätte alltihop och konstaterade att det nog skulle gå, vilket det också gjorde. Knökat blev det men det gick! Skönt att slippa komma hem tomhänt!

Sedan var Angelina hungrig och ville ha korv så vi drog till Jennys. 

Vi hittade en bänk i solen och hade det riktigt mysigt. Kolla va mycket mos man fick! Smakade hemlagat dessutom men eftersom inte jag var hungrig så fick vi slänga typ hälften....Lina blev i alla fall mätt...

Var tvungen att uppsöka toa på ICA och Lina hittade såklart något att åka i....tåg denna gången...

Jag frågade vart hon skulle åka. Svar: "Till tippen å slänga skräp!" Angelina älskar verkligen att åka till tippen. Synd bara att hennes föräldrar inte delar denna entusiasm....

Här står det parkerat på Stefans rum. Grannen hjälpte mig att baxa det ur bilen som tur var. Nu är det bara att börja fila på kunskaperna igen. Jag har ju inte spelat nästan något på femton år. Första målet blir att spela Vanessa Carltons "Thousand miles". Den har jag alltid velat spela. Sedan kanske man skulle uppta Månskenssonaten som jag aldrig klarade mig igenom när jag tog lektioner....Ni ska veta att jag har tjatat om att skaffa mig ett elpiano i snart tio års tid och nu när det står där så känner jag mig som ett litet barn på julafton....

En slagen hjälte. Stefan kom allt till reda till sist. Utsvulten, lortig och alldeles alldeles slut. Han har skejtat precis hela dagen...Kul verkade de ha haft i alla fall men nu får han allt använda sin mobil i fortsättningen....

Angelina var också supertrött och somnade på två röda sekunder. Hon konstaterade att hon minsann skulle cykla på den stora cykeln på dagis imorgon. Så nu vet jag det.

Själv har jag väldigt mycket att hålla reda på just nu så jag måste skriva små post-it lappar till mig själv. Väldigt effektivt när det blir mycket runt omkring. Jag är väldigt bra på att lova saker men det är också väldigt lätt att något glöms bort...

Nu ska jag försöka pallra mig i säng för det blev sent igår igen....
Imorgon ska jag premiärspela lite på pianot...
Natti!

Var bara tvungen att lägga in denna bild på kattungarna från igår när de kröp upp i dockvagnen och busade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback