Oj oj oj...

...vad många som har besökt min blogg idag. Görroligt tycker jag. Har märkt en stadig ökning de senaste månaderna och det är alltid stimulerande att folk verkligen läser...hoppas att det håller i sig....

Idag var jag relativt pigg när jag klev ur sängen. Kan bero på att jag somnade i den sköna fåtöljen ungefär vid halv elva igår kväll. Peter gjorde några tappra försök att väcka mig men jag kom inte till sans förrän vid kvart över ett. Antar att det var förra veckans sömnbrist som gjorde sig påmind plus den tuffa golfrundan igår....

På jobbet var det väldigt lugnt. Verkade ganska foktomt i hela Årjäng tyckte jag. Passade på att städa lite extra och få lite småplock gjort. Hann in på fritidskontoret för att hämta nyckeln till Svensbyns gympasal. Blir gympapass där på söndagkvällarna fmed start den 28/9 klockan 18.00-19.15 så kom vetja och rör lite på påkarna! Full fart all the time!

När jag hade hämtat Lina på dagis så satte jag fart med att plocka ihop allt som hör till Lottas barnvagn. Körde iväg den till Tommys syster som ska ha den till sin lilla bebbe som snart vill ut. Gött att bli av med änn uen grej.

Sedan tog jag itu med ytterligare en sak. Har ju lovat B. att skriva en liten artikel om vad som ska ske på mâten så jag ringde helt sonika upp Jonas "Heavy" Stentäpp som ska uppträda med sitt band Dökött och pratade lite med honom. Artikeln hoppas jag blir klar om någon dag så missa inte den på Årjängsportalen!


Dökött tillsammans med Birger

Ni kanske minns Heavy från  TV-programmet "På rymmen"för en herrans massa år sedan när han och Hjalle rymde runt i hela Sverige och sedan släppte flera skivor och åkte land och rike runt.
Jag satt alltid som klistrad framför just det TV-programmet och de där dalmasarna var mina absoluta favoriter. De verkade ha noll koll och vimsade runt lite överallt men det var ju ingen som hittade dem så det funkade ju...Störtsköna boys som alltid hade något rackartyg på gång mot "spårhunden" som jagade dem...

I vilket fall så kommer i alla fall Dökött hit och spelar och det ska bli kul att se dem för jag missade dem ifjol när de var i hamnen. Blir nog ganska bra drag på dansbanan misstänker jag....


Hjalle och Heavy

Fick i säng Lina i relativt bra tid och sedan fick jag stålsätta mig för att dra mig ut på promenad. När klockan närmar sig tio och man har legat och halvsovit bredvid en Lina en stund så krävs det en hel del vilja för att sätta på sig skorna och gå ut i blåst, regn och mörker. Men mitt pushar-motto funkar ganska bra faktiskt: No excuses! säger jag till mig själv och så är det bara att bita i det sura äpplet. Det är ju så skönt när man väl kommer iväg...Ganska varmt var det ute också trots regnet. Tog dock fel skor på mig så den sista biten hade jag jätteont i tårna! Idag tog jag rundan över Guldbroa och upp i Årjäng-Högerud-Strand- och tillbaka. Det lustiga var att det tog EXAKT en timme! På minuten. Lite scary...


Desperationsinköp nummer 2: Köpte ju Nutrilett förra veckan (har inte druckit en enda gång än) och idag hittade jag den här på Coop. Funkar antagligen inte men den smakade gott och kanske finns det i alla fall några ämnen i som är nyttigt för kroppen....försöka gör ju ingenting...

Nu ska jag inta bädden för imorgon bär det av till Arvika. Ska hämta Angelinas pass. Hade känts betydligt roligare att åka om man visste att man snart skulle få bruk för det men icke...men det måste göras i vilket fall som helst så....Annars är jag ledig och det ska bli gött. Behöver röja lite mer här hemma i vanlig ordning samt inspektera gympasalen och se vad jag kan hitta å för övningar till cirkelträningen. Blir en utmaning....

Till sist...

Zlatan gjorde tydligen mål i ligapremiären. Gött de!

Sverige lyckades bara med oavgjort mot England men är klara för kvartsfinal mot Norge. Den matchen kanske jag skulle bemöda mig att titta på....

Undrar lite stilla hur i helsicke det ska gå för FBK den här säsongen. Försäsongen har ju inte varit så upplyftande precis...

Natti natt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback