Pianotraggel....

Jag har ju som sagt köpt ett nytt piano och nu återstår bara en liten detalj. Att kunna spela på det. Peter skrev ut två låtar åt mig häromdagen. Den ena var "Thousand Miles", som jag ju såg som min utmaning att lära mig, samt "I Don´t want to miss a thing". Den förstnämnda var dock kanske inte världens bästa låt att börja med efter ett uppehåll på nära över tio år eftersom den hade inte mindre än fyra sänkningstecken! Jag provade i alla fall igår och det lät ju inte så bra...men det tog siog efter en stunds övande och svärande...Fingrarna hänger liksom inte med längre och ackord ska vi inte prata om. Jag kommer typ bara ihåg de vanligaste...Tur då att det mesta finns på nätet. Hittade en sida idag med lite ackord samt fingersättning...Jag ska nog få snits på det till slut hoppas jag...

Idag har jag, som nämts i tidigare inlägg, haft krig med bananflugorna men jaghar faktiskt också hunnit med att klippa gräset. Och den här gången fungerade gräsklipparen hela tiden så jag hann klart. Otroligt!

Skulle egentligen ha varit på möte men det blev så många återbud så jag fick ställa in. Lika bra det för jag har hur mycket som helst att göra här hemma. Imorgon ska jag ta itu med tvättstugan för den ser för jävlig ut. Går ju inte an nu när vi har en ny skinande tvättmaskin och allt...

Har inte varit så sleten som jag trodde att jag skulle vara idag med tanke på maratondygnet i lördags. Kommer väl imorgon antar jag så det är nog bäst att lägga sig nu....

Lite annat:

Usain Bolt- Herrejisses va han sprang! Han bara seglade iväg och lämnade de andra flera meter efter sig! Undrar om han verkligen är så bra eller om han är dopad som typ alla andra 100-meterslöpare...? Magsikt att se i alla fall och det ska bli kul att se vad som händer på 200....

Snart dags för skolstart och det ska inte bli skojigt att dra upp Stefan. Idag vaknade han halv två! Herregud!
Lina däremot har ju redan kommit in i rytmen men hon är ju inte direkt lättväckt hon heller....

Nu ska jag kolla så att alla katter är inne och sedan gonatt! Se ya...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback