Rhapsody in rock på Dalhalla....

Såja....nu kommer bilderna från gårdagens konsert. Blev lite besviken att så många inte blev bra men kom inte som någon överraskning heller med tanke på den usla väderleken...


På väg i lånad Chrysler-van och med Glennsan vid ratten...


Första stoppet någonstans mellan Molkom och Filipstad. Förutseende pappa hade med både kaffe och kakor...


Nästa stopp: Mora


Såhär ser tydligen Gustav Vasa ut...


Vi hade blivit tipsade om denna restaurang av Glennsan före detta arbetskompis Janne som kommer ifrån Mora-trakterna....


...och maten var det sannerligen inget fel på. Jag åt pasta med marinera fläskfilé och biff. Tomat och gräddsås och massa ruccola. Urgott!


Äntligen framme!


Mäktig första syn när man passerade entrén.


I was there...


Så häftigt med det smaragdgröna vattnet som får sin färg av kalkstenspartiklar som bryter ljuset...


Det var vääldigt högt däruppe för en höjdrädd människa som jag....


Schyssta platser kan man väl säga...


Såhär ser det ut när flera tusen åskådare i panik försöker sätta på sig ponchos och regnkläder samtidigt...


...för regnet kom som väntat precis när vi intog våra platser....


Michael Jackson-hyllning i början av konserten...


Lite dans till boogie woogie-takter...


Mikael Rickfors sjöng "When a man loves a woman" hur bra som helst....


Sen kom det tyska vältränade cirkusparet och utförde en halsbrytande rullskridskodans...


Oerhört dålig bild på Jörgen Mörnbäck som jag alltid har tyckt varit en sopa. Men den här kvällen var han riktigt bra. Gjorde bra imitationer av bl. a Johhny Cash, Markoolio, Per Sinding-Larsen samt spelade piano på ett högst originellt sätt....


Hammerfalls sångare Joakim Cans sjöng med en otrolig röst och var väldigt poppis i Dalhalla....


Team Wellskören från Körslaget fick vara med stora delar av kvällen...


Den före detta Deep Purple-sångaren Glenn Hughes gav prov på ett enormt röstomfång. Tyvärr gillar jag inte den musiken något vidare....


Nina Söderqvist och LaGayla Frazier sjunger "Dead ringer for love". Much better....


När det var dags för ett rungande ACDC-medley svingade cirkusdamen högt upp i en trapets....


Alla artister samlade på scenen...


När akt två började så var det som om himlen öppnade sig till max. Det som förut var regn förvandlades till ösregn. Här är pappa under sin poncho. Undrar hur i hela friden han såg något överhuvudtaget....


...men humöret var det inget fel på....


Glenn Hughes avslutade med en magisk version av "Whiter shade of pale" samt "Smoke on water" naturligtvis...


På tillbakavägen fick jag då se ljuset bakom scenen som jag hade väntat mig...men bara en kort stund...


...för när artisterna lämnade scenen så blev allt svart...


UUUUUHHH va blöt jag ä!!! Hade typ två små torra fläckar på magen men resten var plakblött. Gött att ha en varm tröja att dra på sig när man kom till bilen...


Andréa bytte om i bilen...

Sedan styrde vi kosan mot Grängesberg och anlände till faster Gretas hus vid tvåtiden där det vankades nattamat och sedan (för mig) ombyte och efteråt sängen....

Summa kardemumma: Konserten var faktiskt mycket bättre än jag hade väntat mig. Har aldrig varit på Rhapsody in rock förut. Märks att Robert Wells är perfektionist för allt är så perfekt in i minsta detalj. Inte någon knappt som tar en ton fel eller sjunger det minsta falskt. Gillade dessutom mixen av alltsammans. Det hände saker hela tiden och trots tre timmar i ösregn så kändes det inte långt. Bäst var ACDC-medleyt samt Whiter shade of pale och naturligtvis arenan. Dalhalla är en synnerligen häftig plats att vara på och jag hoppas att jag åker hit igen....

Bilder från Grängesberg tar vi imorgon för nu är jag väääldigt trött....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback