Trött, tröttare, tröttast...

Som jag misstänkte så kom efterverkningarna av det vådliga kalaset i lördags ikapp idag. Imorse masade jag mig till och med upp en sväng vid kvart över sex men återvände till sängen och vilade en kvart till. Dessutom var det kallt. Nu börjar det eländet så det blir ännu gruvsammare att ta sig upp på morgonen.
Kom i alla fall iväg till slut och idag har det som tur var varit en soft dag på jobbet. En lagom lunk sådär som passade bra till min slöhet.

Passade på att ta en ordentlig lunch med C. på thaien. Väldigt trevligt att ha sällskap någon gång...

Stefan kom upp till jobbet och var ledsen för att hans skateboard hade gått sönder. Det blir väl bara att införskaffa en ny antar jag för det är ju trots allt hans stora intresse och då ska han få hålla på anser jag. Men att åka skateboard är verkligen ingen billig hobby. Allt går sönder mest hela tiden tycker jag det verkar som....

När jag kom hem så fortsatte jag att lata mig. Satte mig ute i solstolen och läste tidningen. Hur längesedan var det sist egentligen? Har inte blivit värst många gånger i sommar...Somnade naturligtvis och vaknade med panikens panik. Man vet ju aldrig vad Lina kan ta sig för. Hon var dock hos Jonna och lekte så det var lugnt.
Sedan fick jag ju faktiskt rycka upp mig lite och städa i tvättstugan som jag hade bestämt. Det är bara att ta tjuren vid hornen och beta av alla tråkställen en efter en....
Bananflugorna har glädjande nog i alla fall halverats i antalet sedan igår men det finns fortfarande en hel del att ta av. De gillade tydligen rödvinet för i den skålen och flaskan är det packat på botten....Nedrans kräk!

Hann att kolla lite friidrott också och såg när Usain Bolt joggade hem sitt kvartsfinal-heat på 200 meter.

Har pratat med Peter via MSN och webbkameran. Det tycker Angelina är jätteroligt och det är ju speciellt bra eftersom hon vägrar att prata i telefonen. Tänk va man kan göra med teknikens under! Hon roade sig att göra fula grimaser samt kasta slängkyssar till sin far.

Nu har jag i alla fall nattat båda barnen. Stefan börjar ju skolan imorgon så nu är det slut på friden. Undrar vem han får som lärare? Hans lärarinna gick ju tragiskt nog hastigt bort i förra veckan och det kan ju inte vara lätt att hitta någon med så kort varsel. Klassen skulle tydligen ha en minnestund direkt på morgonen. Usch och fy vad hemskt orättvist livet är ibland...

Nu måste jag verkligen ta tag och börja planera mina gympapass på allvar. Ska roa mig med att gå igenom en hög med övningar såhär på kvällskvisten och troligtvis få härlig träningsvärk imorgon....Har typ aldrig känt mig så otränad som jag gör just nu så det är bara att köra igång.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Vad kommer du ha för pass, var och när? Jag vill börja träna något kul och bra på tisdagar och torsdagar :-)

2009-08-20 @ 22:10:34
URL: http://livstankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kommer tyvärr inte ha några pass varken tisdag eller torsdag. Däremot styrketräning i grupp plus cirkelträning på måndagar. På söndagar ska jag ha vanlig gympa ute i Sellre men det blir kanske lite långt att åka...

Camilla ska ha både aerobic och step up på tisdagar och på torsdagar blir det pump med Bittan. Det ska jag själv gå på är det tänkt....

2009-08-22 @ 18:06:27
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback