Upp och nedvänd dag...

Det är ju nästan aldrig kul när det är måndag och det är verkligen inte roligt när allt bestämmer sig för att krångla just på en måndag. En sådan dag har det varit idag.

Det började redan direkt på morgonen. Jag kunde inte hitta mer än en kattunge. Trodde först att de hade hittat något nytt undangömt sovställe men när jag kom ut och fick se Stefans fönster (hans rum är på bottenvåningen) så anade jag oråd. De hade troligtvis smitit ut under natten....Sprang och letade lite runt omkring huset men ingen kattunge i sikte. Sedan var jag ju tvungen att åka till jobbet.

Vid halv niotiden kom de här stollarna på besök. L. som inte ville vara med på bild samt morsan och M. till höger som agerade chaufför. Vad inte morsan visste var att hon och L. skulle ut och åka Finlandsfärja till Mariehamn. Lite frukost och fika fick de i alla fall och till detta hade de någon slags medhavd oidentifierad dryck som det säkert blev mer av under resans gång...

Sen kom åskan....jäklars va det smällde! Insåg att jag var tvungen att åka hem och hämta Stefan som är ganska åskrädd. Mycket riktigt hade han vaknat av de kraftiga smällarna och var lite skärrad när jag dök upp. Kattungarna syntes dock fortfarande inte till och jag började känna mig lite panikslagen. Hann ju inte leta så jag fick ställa upp altandörren och hoppas på att Lizzie skulle hitta dem eller att de skulle komma självmant.

Väl tillbaka på jobbet så krånglade allting också. Först började kompressorn i tårtdisken att skallra mot något så vi höll på att bli tokiga av ljudet sedan började diskmaskinen också att låta. Som tur var fann vi lösningar ganska omgående men när det är varmt, fuktigt och ganska stressigt så blir sådana där saker ett större irritationsmoment än de behöver att vara.
Innan jag gick hem så gav jag mig på att storrengöra mjukglassmaskinen. Det har jag aldrig gjort på egen hand förut så det var lite intressant. Undrar verkligen om jag fick ihop alla delar rätt. Att ta ur dem är en sak att sätta ihop den en helt annan femma....Det märks väl imorgon om inte annat....

När jag till sist kom hem så fick jag det glädjande beskedet att alla kattungar var tillbaka. Gudskelov. Nu ska jag NOGA stänga alla fönster och dörrar i fortsättningen, jag lovar...

Har börjat att göra i ordning Angelinas gamla barnvagn som egentligen tillhör Lotta. Nu ska den gå vidare i arv är det meningen. Som tur var hade jag virat in hårdliften och allting i många filtar och allehanda grejer så den var inte värst skitig trots att den har förvarats under trappan under hela renoveringsarbetet....

Nu drar snart gympa-säsongen igång igen och jag är taggad till tusen. Idag passade jag på att lyssna på nya skivan och analyserade vad jag kunde använda respektive låtar till. Faktiskt var de flesta användbara på dubbel-CD:n. och det hör inte till vanligheterna.

Lina passade på att kosa ner sig i fåtöljen och digga till Fairytale och Svenne Banan. Två låtar som jag definitivt inte kommer att använda mig av....

Jag dansar till Lady Gagas "Eh Eh..." Se så nöjd jag ser ut!

Efter att ha nattat Lina så tog jag mig tid att sätta mig ned med Stefan och se på en film. Den här är riktigt rolig!

Sen upptäckte jag att kattungarna hade kissat uppe på påsen med kattsand...Hrmmm...De tyckte väl att det verkade logiskt på något sätt inte vet jag...annars är de jätteduktiga och använder lådan...De är väldigt roliga att ha men ibland innebär det mer slit än att ha en riktig unge...

Gonatt o söv gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback