Lite nostalgi....

Idag vaknade jag klockan fem i sju. Hade "bara" försovit mig cirka 45 minuter. En kvart tills Lina skulle vara på dagis. Efter alla gånger som jag försov mig i våras så har jag lärt mig att inte skapa panik så vi anlände prick halv åtta till dagis. Inte illa....

Idag var vi en mindre på jobbet så det kändes som om det var lite mera fart. När E. skulle packa upp nya MER i tetrapak så började vi att diskutera hur bra Festis-förpackningarna som fanns förr var. De var både större och så kunde man ju smälla dem.
Såhär såg de ut:
Ganska otympliga dock....Skulle man ha sådana i drickakylen idag så skulle man få fylla på många gånger...

På något vis känns det som om alla matförpackningar var snyggare förr. Nu är ju jag inte direkt lastgammal så läs 80-talet.

De här antar jag är äldre än så men snygga är de...

Fin Carlsberg-burk

När vi ändå är inne på nostalgi så har jag rotat upp GB:s glasskarta från 1988....

En del av de här glassarna finns ju än idag. Pop up heter ju numera Calippo...tror jag...Min stora favorit var den där ni ser till vänster. Gröna Grodan. Den åt jag hur många som helst. Även XL gillade jag jättemycket om jag minns rätt...

När vi pratar förpackningar så var jag tydligen intresserad redan på den tiden. Kommer ni ihåg när Milko hade bilder av "Tre trallande jäntor..." på paketen? Inte? Men det gör jag. När Milko bestämde sig för att modernisera och pryda sina paket med fula treklövrar så reagerade nämligen jag och mina kompisar kraftigt. Har ni synpunkter? stod det på sidan av paketen...jahadå det hade vi. Såpass att vi ringde vareviga dag i två veckors tid till kundtjänst och krävde en förklaring hur de kunde ha mage att byta utseende till något så fult! Ja man hade inte så stora bekymmer på den tiden....

På eftermiddagen har jag varit synnerligen effektiv tycker jag. Städat och fejat och grejat med allt möjligt. Det blir väldigt mycket "bös" av katterna och jag måste byta sand i lådan varje dag för det blir mycket skit av tre stycken plus en massa kattsand utanför också. Hankatten börjar bli så stor nu så jag kallar honom helt enkelt "Tjockisen". Han äter precis allt! Idag smet han ut också så nu är det absolut förbud att ha öppet dörrarna. Undrar hur det ska gå om det blir varmt???


Troja-minstingen i gänget



De andra två sötisarna som kramas....





Lina Flinan har varit helt i extas hela eftermiddagen. Vet ej varför? Kul på dagis hade hon i alla fall haft. Verkar som hon trivs kanonbra på "tvåan". Passade på att kissa på sig två gånger också när hon kom hem men på dagis har hon inte gjort det en endaste gång...Strange...



Nu är fönstrena åter igen gardinlösa efter att ha upptäckt att kattungarna har använt mina gardiner som toalett.... Lägg även märke till avsaknaden av blomster...Det får bli till hösten det när man har tid att vattna....

Tror att jag äntligen har kommit på en bra födelsedagspresent åt min mor. Det var sannerligen på tiden....

Ingen Christian Olsson i VM heller....suck!

Imorgon blir det ledigt och då ska det bli både det ena och det andra. Hoppas i alla fall på bra väder. Pratade med Lotta som är med ungarna i Stockholm och där var det strålande. Jag är avundsjuk men unnar henne det för hon brukar alltid ha pissväder på sin semester annars. Tydligen är det bara jag som har lyckats pricka in det i år på vårt jobb....
Får nog bli en golfrunda också för nu var det allt längesedan som jag spelade. Tror att det är tävling med tre klubbor på onsdagsgolfen och det vann jag ifjol.....

Nu blir det lite annat som ska göras. Ha de görr allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tror isglassen hette X17 o va görgo ;)

2009-08-08 @ 12:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback