Dan före dan före dopparedan....

Jisses va den där jäkla hostmedicinen var effektiv! I alla fall på sömnen...Först vaknade jag halv sju av tat en telefon spelade musik någonstans. Vad jag letade innan jag till slut fann den bakom datorn. Peter hade glömt att ställa om jobbalarmet...Sen ringde min telefon vid åtta men det sket jag i och kvart i nio vaknade jag igen och insäg att jag skulle vara på utvecklingssamtal på dagis om en kvart. Hade fortfarande sovmärken i ansiktet när jag kom  dit. Som väntat så var det inga vidare bekymmer med Linan. Nöjd och glad för det mesta.

Hann att fixa lite tvätt och så på förmiddagen innan det var dags för mig att åka till Main Street och få frillan fixad. Färgade i lite mörkare nyanser med ljusa slingor i den här gången och blev som vanligt väldigt nöjd...Väldigt skönt att slappna av en stund, speciellt eftersom jag vaknade med huvudvärk idag. Det bästa av allt var när jag fick hårbottenmassage. Då höll jag på att somna....Sedan hade jag ingen huvudvärk mer. Skönt!



Näste man till klippning var Stefan. Var bara hemma en stund och sedan iväg igen men nu är hela familjen nyklippt....


Sådär ja. Nu ser man ju att det finns en Stefan därunder...


Peter fixar köttbullarna och Stefan jävlas...


Själv gjorde jag Snickerskakor och nougatpraliner fast att jag inte kände för det ett endaste dugg...


Granen är nu klädd. Som vanligt blev jag ensam kvar till sist. Stefan höll ut cirka fem minuter. Angelina var jätteduktig och hängde upp många kulor (på typ samma plats samt tappade två i golvet)men sen var det stopp. "Mamma jag vill se på Barbapaaaappa". Som sagt ensam kvar men nu är det klart....


Peter mysar till det och tänder massa ljus...Det blir så varmt av allihop så vi kan stänga av värmepumpen...


Jag och Peter har packat in ungefär hälften av julklapparna och ja...jag fick min obligatoriska Absolut Päron-drink...plus två öl och lite romglögg. Nu är jag definitivt avslappnad och trött...

Imorgon blir det sista jobbdagen på länge men det blir säkert full sula så det är nog bäst att jag kryper till kojs snart. Undrar vad Angelina säger när hon får se alla julklapparna imorgon? Har lovat att vi ska koka gröt och ställa ut till tomten för det gjorde alltid vi när vi var små...Lite kul...
Gonatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback