Snooza är gött!

Då var den lediga dagen till ända och jag är så trött så trött nu. Anledningen är inte att jag har varit ledig utan att jag fastnade framför TV:n igår när jag packade in paket till kalendern. Som vanligt ville jag göra två saker samtidigt och då fick det bli "Borta med Vinden". Inget litet Vänner-avsnitt på cirka trettio minuter utan maratonfilmen nummer ett. Hade inte tänkt att titta så länge men som vanligt fastnade jag i Scarletts värld. Undrar hur många gånger jag har sett den där filmen egentligen?  Såg hela första delen, men strax efter att jag satt på den andra så föll jag väl i koma eller något för jag vaknade på soffan vid halv fyra-snåret och då var filmen precis slut.....Sen när jag lyckades att masa mig iväg till min egen säng så tog det en stund att somna om. Därför vaknade jag ungefär en timme efter att klockan hade ringt första gången. Ganka mycket snoozande med andra ord.

Stefan var också hur seg som helst och till råga på allt så var jag tvungen att skrapa bilrutorna när vi skulle iväg. Man är ju så van att det regnar hela tiden så det kommer ju som en chock när man kommer ut och får se is på rutan...Vi var framme vid skolan tre minuter i åtta.


Städade hallen fri från trumtillbehör så att jag kunde lägga in den nya mattan. Den var en chansning när jag beställde den från Jotex men den passade perfekt ihop med den svåra gröna färg som vi har på väggarna. Fick också en riktig "fulmatta" att lägga innanför dörren som förhoppningsvis ska hålla alla löv och annat bös borta från resten av hallen.


Angelina var och klippte sig idag och var så duktig så och satt stilla nästan hela tiden....


Färggrannt och fint....


Angelina har fått en ny skiva som hon spelar om och om igen. Här i sängen kan hon sitta i evigheter och läsa böcker och sjunga för sig själv.

Klockan sex började styrelsemötet och idag hade jag bjudit hem hela högen till mig. Vi käkade smörgåstårta (lla utom P. Jag hade glömt bort att han är allergisk mot räkor så han fick käka pepparkakor och tryfflar) och hade det riktigt trevligt. Mycket på G som alltid inför en ny termin. Har fått lite uppslag till nya instruktörer som vi ska tillfråga. Denna ständiga jakt som alltid pågår. Vore så himla roligt om det gick att bredda verksamheten men det är alltid svårt att få tag på folk som vill och har tid att ställa upp. Man måste tycka att det är väldigt kul för att det ska funka. Det gäller att ha krokar ute hela tiden så kanske någon nappar till slut. Hoppas på det i alla fall...


Vad trist att det blev smörgåstårta över som jag var tvungen att äta lite utav när jag skulle titta på det inspelade programmet av DH....(som idag var väldigt sorgligt och tragiskt tyckte jag)


Sååå sööt med sin beryktade nalle (nu utan fuck you-fingret). Konstigt egentligen. Hon har hela sängen full med nallar som hon aldrig har brytt sig om men den där älskade hon från första stund....

På grund av mötet så missade jag FBK mot Djurgården idag när de sände på TV. Jäkla skit! Nåja...De vann ju i alla fall...

Pratade med Peter förut och han kanske kanske kommer hem redan imorgon. Gött dä! Snart tar han julledigt och då är han hemma i flera veckor. Bästa tiden på hela året...

Nu...zzzova innan jag ramlar ihop över tangentbordet....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback