En annan dag...

Ja då var man framme vid den första dag under julhelgen när man kan unna sig att ta det lite lugnt. I alla fall jag. Peter har däremot spenderat dagen uppe på cafét där ett gäng håller på att baxa in det nya köket bakom disken. Men å andra sidan har ju han varit ledig i en dryg vecka redan....
Sov min vana trogen tills tio och sedan var det dags att försöka röja lite....Varför bryr man sig ens om att  städa innan jul? På annandagen så ser det ju ut as hell när alla julklappar är upp-packade!


Leksaker över högt och lågt...

Sedan var det bara att dra på sig överdragskläderna och ge sig i kast med snöskottningen. Jisses vad snö det har kommit!


Ett snöigt Blomstervägen



Inte helt lätt att skyffla när man inte har någon riktig skyffel utan bara en liten spade. Fortsätter detta vädret är det nog bäst att införskaffa en...
Sedan tog jag med mig Angelina upp till dagis för att åka lite pulka. Problemet var att snön gick till knäna på mig och stackars Angelina klarade knappt att gå alls så det blev mest gnäll.
Istället tog vi kärran upp till Årjäng och det var inte heller någon lek. Att dra en kärra med en 16 kilo tung unge i en decimeters snömodd är ett motionspass som heter duga! Jag var så trött att jag höll på att svimma när jag kom upp till Årjäng. Hanlade lite så vi fick något annat än julmatsrester i kylskåpet...Hemvägen var lite lättare men tungt var det!

Nu har jag och Lina käkat lite Findus fiskgratäng. Smakade mumma efter all julmat med något annat...

Ska bara ta det lugnt resten av kvällen och kolla på småkronornas VM-premiär ikväll. Junior-VM ifjol var en av idrottsårets största höjdare så förväntningarna är höga. Och snart är det ju OS också...Shit va roligt!

Får börja planera nyårsmenyn också. Vi har ju bjudit hit folk då och ska naturligtvis bjuda på god mat. Undrar bara vad???

Ha en god fortsättning....



Kommentarer
Postat av: Cecilia Axelsson

Känner igen det där med snö och gnäll. Amanda ville ut ut ut när hon såg all snö, men sedan var det bara in in in. Ja, ja. En halvtimma ute blev det i alla fall. Nu ska jag fortsätta och städa för visst är det som du säger. Varför i hela friden städar man innan jul när det ser sju resor värre ut efteråt?!?!? Ha en trevlig fortsättning!

2009-12-26 @ 17:39:45
URL: http://skrotdesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback