Julafton i bilder


Julstrumpeöppning på morgonen....


Titta pappa vilken stor tomte!


Linnéa är hos farmor och öppnar paket


Angelina tittar avundsjukt på...


Sen kunde inte mormor hålla sig längre så Lina fick öppna ett paket i förtid...


...och sen en glass på det så var gumman nöjd...


Kalle Anka klockan tre och i år så tittade vi faktiskt allihopa för Angelina tyckte att det var ganska kul. Speciellt Hacke Hackspett....


Mammas gran....


TV-tittande hör julafton till...


Till sist så stod julmaten på bordet...mmmmums...


Mamma fejar i nya köket....


...som blev sååå fint!


Peter-totalt död efter maten....


Sen kom han vi alla väntat på...TOMTEN!


Lina var minst sagt reserverat mot tomten...


...och vände sig snabbt bort blicken när hon hämtade paketen...


Många roliga saker fick hon...


Jesper kan också öppna paket...


Angelina blev sååå glad över gräsmattan till dockhuset....precis som jag hade hoppats...


Jag och Peter fick varsin färggrann resväska! Kanon eftersom vi alltid lånar andras när vi väl ska iväg på semester!


Sen styrde vi kosan mot Glennsan hus och där var Linnéa fullt upptagen med att leka med alla julklappar...


Kolla in vilka fina dekorationer som Andréa har gjort på julpappret till Linas paket.Hon är så duktig! Det skar i hjärtat när Angelina började riva sönder det....


Båda barnen öppnar för fulla muggar...


Lina får syn på något riktigt intressant...


Linnéa fick en Teletubbiedocka av oss och blev så glad!


Sen skulle det Teletubbie-dansas oxå...


Anna och Lina hade fått varsin laptop och var förstås nöjda...


Glennsans pepparkakshus som jag tycker är så fint....


Pappa, Birgitta och Lina softar i soffan....


Sen kom Jessica med familj så vi hann att träffa dem också. Här är Jan till vänster och Sebban i mitten och Jonathan som sitter lite bakom... och så den lilla chokladasken också...


Nicole ville också vara med och leka...


Kom hem vid halv elva och då kom jag på att Peter inte hade fått sitt paket från mig än...


Han fick en perkulator. Skittrist present men han ville ju ha en så....

Sedan avslutades julaftonen med "Ett päron till farsa" och Angelina höll sig faktiskt vaken hela tiden! Jag däremot var dödstrött och somnade nästan innan huvudet nådde kudden....


Idag på morgonen. Angelina och Peter inspekterar alla julklapparna. Här provar de elvispen...


Linas dockhus med ny undervåning, gräsmatta och ett ex antal nya möbler...

Nu ska jag strax göra mig iordning för nu ska vi fira julafton nummer två med familjen Broms. Väntar också på att Stefan ska komma hem ifrån mormor. Känns så tomt när han inte är med på julafton, men så har det ju alltid varit varannat år....

Fick en riktigt rolig julklapp av mamma igår. Hon hade fixat alla super 8-filmer på DVD från när jag var liten så nu har jag att titta på mellandagarna. Skitkul!

Eftersom mitt inlägg från igår tydligen inte publicerades så får jag upprepa mig. Jag önskar alla vänner och släktingar en riktig god jul!

Ha de gött nu i julfirandet


Kommentarer
Postat av: Milla2

ser ut som ni hade samma tomte som oss!

2009-12-25 @ 12:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback