Länge leve ärliga människor!

Kom äntligen iväg till Karlstad på julklapps-shopping efter mycket om och men (Peters bil protesterade) och började på IKEA. Skulle egentligen inte ha så mycket men ni vet hur det blir. Lite ditten och datten och så har man vagnen full. När vi till slut kom ut mot lagret så gör jag den fasansfulla upptäckten...min väska är borta! Jag drabbades naturligtvis av panik och det var kanske inte så konstigt. Eftersom alla har skickat med pengar till det ena och det andra så innehöll min väska en hel del kontanter, kreditkort, körkort, mobil, nycklar och annat smått och gott. Med tanle på hur mycket människor som var på IKEA så insåg jag ju att chansen inte var så stor att detta skulle sluta lyckligt.
Började springa tillbaka samtidigt som jag memorerade var vi hade gått men inget resultat. Förtvivlat så fick jag tag på personalen för att kolla om de hade fått in någon väska. När jag stod där och beskrev hur den såg ut så kom en tjej förbi och säger:
- Ursäkta men jag tror att jag såg en väska borta vid kontorsgrejerna. Den stod på ett skrivbord och var helt öppen.
En ur personalen rusade iväg direkt och efter någon minut kommer hon tillbaka med väskan. Hade inga förhoppningar att något skulle finnas kvar men det gjorde det! Alltihop!
Jag började nästan gråta så överlycklig blev jag och nästan chockad faktiskt...Härligt att det fortfarande finns ärliga människor kvar här i världen....

Nu är jag helt slut för det är jäkligt jobbigt att shoppa! Har inte fått tag på allt än men jag ska ta en tur till Töcksfors på måndag eller tisdag helt ensam så då ska jag få det hela överstökat.

Imorgon blir det till att fortsätta julstädningen som aldrig blir klar känns det som...Nåja lite skit i hörnen gör inte så mycket...Det var längesedan jag slutade julstäda genom att ta varenda vrå av huset. Bättre att göra efter jul....

Nu känns det som om det snart ska bli sängen för mig om jag ska ha någon energi kvar tills imorgon...Nattinatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback