Midvinternattens köld är hård...



Ja det ser ju faktiskt ut som om det kan bli en vit jul i år. Härligt! Kom lite mera förut såg jag men just nu håller det uppe. Jag hoppas i alla fall att det inte blir som igår morse imorgon när jag ska köra Stefan till skolan. Jag som var så glad över snön fick bittert erfara att snön inte är särskilt kul på vägarna när det är glashalt! Tror fan inte att en enda plogbil hade varit ute på den sträckan och hade de det så hade de inte lyckats speciellt bra....Det fanns bara spår i mitten av vägen och resten var bara en decimeter modd. Kör man ut där så är det rakt ned i diket som gäller.... Går ju bra när man inte möter någon men det gör man ju självklart när man kör en sträcka på fyra mil just den tiden alla ska till jobbet....Var millimeter från att krocka redan i Ström. Blir ju inte bättre av att min bil är som att manövrera en hal tvål! När jag sedan kom upp till korsningen och körde in på Koppomsvägen så var naturligtvis vägen helt bar! Inte första gången om man säger så att det förhåller sig på det viset. Undrar om man kan muta dem som plogar den sträckan att fortsätta ner till Årjäng?


Dagens skräckbild på mig själv från i morse. Angelina undrade lite stillsamt vad jag hade gjort med håret och då var jag ju tvungen att kolla och gaaaah vilken tur att jag snart ska klippa mig!


Sedan jag rev vår prezzo-bryggare i golvet så måste jag använda den här gamla kassa grunkagrejen...det tar en hel evighet att få sig en kopp kaffe!


Skulle mycket hellre vilja ha en sån här....


Hade några tomtar kvar att bli av med så de fick sitta uppe på TV-möbeln...


...så nu är alla nissarna på plats och jag kan ställa bort alla jäkla kartonger som står och skräpar överallt...Det blir för Peter att krypa upp på vinden igen imorgon....

Julklappsinköpen går faktiskt framåt, tro det eller ej. Har lyckats fixa några på Tradera så nu behöver vi inte handla klappar till tretusen personer på lördag när vi ska till Karlstad. Gött dä för det kommer säkert att ta tid ändå...
Tradera är faktiskt ett oerhört smidigt ställe att handla presenter på och jag har faktiskt aldrig blivit lurad eller fått vänta oerhört lång tid på något...peppar peppar...Sen är det ju kul också när grejerna dimper ned i lådan...
Stefan har faktiskt kommit på en hel radda med saker han önskar sig sedan jag frågade honom första ¨gången...började ju undra när han inte kom på någonting typ...inte hans stil direkt. Fast å andra sidan har han ju önskat sig väldigt bra och nyttiga saker....
De nya skidorna får han ju snart användning för när han åker till Branäs i mellandagarna och över nyår. Usch vad jag är avundsjuk....

Fick inte lämna Angelina på dagis imorgon på grund av 48-timmarsregeln så imorgon får brorsan hoppa in. Känns inte som om det är läga att stanna hemma med ett friskt barn såhär dagarna före jul. På fredag ska vi dessutom stå och sälja på julmarknaden uppe på torget och vi måste fixa iordning lite inför detta. Ska bli väldigt skojigt men troligtvis jävligt kallt också om man får tro väderleksrapporten! Hoppas i vilket fall som helst att det kommer lite folk och handlar. Det kan bli hur mysigt som helst nu när det äntligen är lite vinter!

Nu tar jag kvällen....och imorgon kommer Peter hem för en lååång tid framöver....yes, yes, yes











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback