Nobelmiddag och gamla julbilder

Sov som små grisar imorse jag och Angelina. Naturligtvis fick det konsekvensen att det blev lite bråttom. Angelina är inte direkt någon speedkula när man ska äta frukost direkt. Minst en halvtimme tar det att pillal i sig lite smörgås och yoghurt. Idag skulle de dessutom ha Nobelmiddag på dagis så det skulle vara finkläder på och allting.
Angelina fick ha en lila sammetsklänning och var söt som socker. Eftersom vi hade så bråttom så hann jag varken med att ta kort på henne eller den jättefina dukningen som dagisfröknarna hade ordnat. När vi väl kom till dagis (bara fem minuter försenade) så sprang där runt en hel hög med uppspelta och väldigt prydligt klädda ungar. Jättesöta! Kul idé tycker jag. Barnen fick trerätters och medaljer och diplom så det var säkert jättekul.

På jobbet var det lite lugnare idag men jag hade som sagt rätt så många smörgåstårtor att fixa så tråkigt blev det inte. Har ännu flera imorgon så det är bara att bita ihop....


Åt väldigt god hemlagad pannbiff med löksky och stekt potatis på Rincon idag. Dessutom fick jag för första gången lite julkänsla eftersom jag fick sitta i lugn och ro och äta min mat till ackompangemang av lite julmusik. Väldigt trevligt...

När jag kom hem så var det ett himla hallå. Angelina ville bara leka (som vanligt) och Stefan tjatade om att han vill åka till Töcksfors på kvällsöppet imorgon. Båda fick (som vanligt) till slut som de ville....
Sedan somnade jag (som vanligt) när jag skulle lägga Angelina så nu är jag piggelin igen.

Peter kom ju hem idag och han berättade att norrmännen är väldigt frustrerade över att Obama hade mage att säga nej till lunch med kung Harald nu när han är i Norge för att ta emot fredspriset. Jag tycker nog att det mera att uppröras över att han ens får ta emot priset med tanke på att han förra veckan skickade ganska många fler soldater till Afghanistan. Missförstå mig rätt, jag gillar Obama, men jag tror nog att det finns bättre kandidater än honom. Man kanske skulle ha inväntat resultatet för att se om han verkligen kan skapa fred först....

Nu är det tretton dagar kvar till julafton och jag har köpt två julklappar. Inte bra....

Jag hörde däremot Verner & Verners "Vår julskinka har rymt" idag och det gör en alltid på gott humör...

Man kan lugnt säga att historien om Tiger Woods eskapader fullständigt har konkurrerat ut all rapportering om svininfluensan i massmedia.....Tänk att han är en sådan "bad boy" den där Tigern. Det kunde man ju aldrig tro när man ser hans välkammade och smått nördiga uppenbarelse. Bara att ta pengarna och sticka Elin!

Nu när jag ändå inte har några bilder att lägga in från idag så kan jag visa lite bilder från förr istället...


Bittan och Stefan på julafton 2002. Ååå så liten han var Stefan...


Ååå så ung du var Peter! Lägg märke till mig som sitter och hinkar i mig julöl till vänster....


Stefan och tomten...


Den där pakethögen har nuförtiden vuxit sig högre än granen....


Nyårsafton hos Bittan. Tommy med en liten Mikaela i knät.


Marielle ser morsk ut...


Kusinerna samlade i december 2006. Angelina är knappt tre månader och en riktig liten tjockis....


Såhär fint var det på julafton 2006 ute i Ström...


Angelinas första jul. Hon sov nästan hela dagen men här sitter hon i tomtens knä och skriker så det ekar...


Angelinas första nyårsafron firades med lite Playstation....

Ojojoj vad tiden går fort kan man konstatera när man sitter och kollar igenom gamla bilder såhär....Känner mig gammal....

Nu blir det bloggläsande och lite Facebook innan jag ska försöka att sova några timmar.

Gonatt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback