Alcazar va bäst...

Japp då är den första deltävlingen av Melodifestivalen avklarad och jag anser att de var de två bästa låtarna som gick vidare. Eftersom jag är en schlagernörd ¨så ska jag analysera allt bit för bit och ni som inte är intresserade kan sluta läsa nu.
Vi börjar med låtarna:
Nr 1 me Nina S. - helt OK men ganska intetsägande "vrållåt". Har personligen lite svårt för Nina eftersom hon vann West End Star och snodde Spamalot-rollen från Linda Holmgren ifjol (som var klart bättre och som jag dessutom känner lite via en god vän).
Nr 2 med Jonathan nånting-totalt intetsägande dagispop.....
Nr 3 med Shirley- Stackars stackars Shirley. Inte bara för att hon hon hade tappat bort sin underbara röst utan mest för att hon var tvungen att göra en dötrist Sonja Aldén-cover. ZZZZnark....
Nr 4 Scotts-hela Sveriges nya dansbandsbabes hade en ganska stressig och småfånig låt som jag tyckte lät som Ballroom Blitz i versen. Tyvärr var inte refrängen av samma kaliber. Texten orkade jag knappt höra på för den var verkligen pinsamt banal.
Nr 5 Emilia- supersöt och svängig låt som började som en Monica Zetterlund-sång och övergick i käckt Supremes-sväng. Tyvärr så är det ett stort fel med låten och det är Emilia. Tjejen kan ju inte sjunga! Om jag säger att hon träffade hälften av tonerna så är jag snäll....
Nr 6 Alcazar-superproffs i ny tappning. Catchy låt som vanligt även om den här inte var i närheten av "Nor a sinner nor a saint", men jag kommer garanterat att ha med den här rökaren på mina träningspass framöver. Klart bäst enligt mig.
Nr 7 Skumma Carolin "vill vara Janis Joplin" af Ugglas-en riktigt bra låt faktiskt. Måste säga att jag brukar avsky hennes låtar men den här var OK. Den hade dock varit tusen gånger bättre på engelska.
Nr 8 Marie Serneholt- en riktig skitlåt som lät ungefär som den där hemska låten som Ruslana vann med för några år sedan. Kändes på något sätt väldigt omodern....

Det var låtarna det...över till programledaren...

Jag är ganska hopplös på att följa alla humorserier så jag har aldrig sett Petra Mede förr. Har inget att relatera till....jag tyckte helt enkelt att hon var babblig och allmänt tjatig. Någon enstaka gång fick hon in någon rolighet men mest tyckte jag enbart att hon var jobbig att lyssna på....men hon ursäktas litegrann av det smått kaotiska upplägget. Det blev ju hur långdraget och förvirrande som helst med alla dueller och omröstningar hela tiden. Tror inte riktigt att man har tänkt till där, men jag antar att det handlar om att de vill ha in mer pengar på röstningen....Men jag tror att SVT är fel ute i det tänket. Man röstar inte hur många gånger som helst och risken är att det kan bli konstiga resultat. Men det viktigaste är att de två bästa låtarna är vidare och jag får äran att få se dem i Globen den 14:e mars. Längtar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback