Mot Branäs....

Siter här och aktivt smiter ifrån sysslorna som jag EGENTLIGEN ska göra. Har ingen som helst lust att varken städa, tvätta eller laga mat. Jag brukar bli sån när jag har helgledigt. Då vill jag bara slappa.
Tittade som sagt på skidskytte imorse. Skulle egentligen ha kört Stefan till slalombacken vid halv tio men han skippade den idag eftersom han stukade tummen igår. Detta gjorde att jag slapp att missa Helena Jonssons fantastiska lopp.
Sedan ser det ju fortsatt ljust ut för Johan Brolenius ligger ju tvåa efter första åket i VM-slalomen. Vore så gött om han kunde hålla hela vägen så Sverige åtminstone kunde få med sig en medalj från detta fiasko-VM. Blir spännande att titta på.

Just nu har Ole-Einar Björndalen åkt i mål som klar etta på herrarnas skidskytte-jaktstart men det diskuteras om han har kört fel väg...vi får se vad detta leder till. Dramatik saknas det inte i alla fall inom skidskyttesporten....

Ska själv ta en tur till slalombacken i eftermiddag och åka några timmar när Peter kommer hem från repet. Skönt att få lite frisk luft och motion. Har varit dåligt med den varan den här veckan. Måste skärpa mig om mitt viktschema ska kunna hållas....

Igår släppte vi på hemligheten om var vi ska åka den 26:e för Peter. Det blir en helg i Branäs med hela familjen. Var lite nervös över hur han skulle reagera eftersom Peter inte har stått på ett par slalomskidor på cirka 20 år, men det verkade i alla fall som om han tyckte det skulle bli kul. Nu har han ju två veckor på sig att mentalt förbereda sig. Jag längtar ihjäl mig nästan. Har knappt varit utanför Årjäng det senaste året så det ska bli så skönt att komma iväg en sväng. Hoppas att det blir fint väder bara så man kan åka riktigt mycket. Hade tänkt att Angelina skulle få prova på lite skidåkning också. Hon kanske gillar det mera än pulka....hoppas kan man ju alltid....Nu får hon ju en lekkamrat med också eftersom vi ska bo med J: och V. och deras dotter M. som är ett år yngre än Lina.

Missade halva startfältet i Melodifestivalen igår eftersom jag var på kalas i Snarkil. Peter skulle spela in men missade början eftersom han körde min ärade mor till hotellet. Svor en del över det men det är ju så många snabbrepriser så man hinner höra en del ändå. Tyckte att gårdagens startfält var betydligt bättre än förra veckan och även denna gång tyckte jag att rätt bidrag gick till final. Här är några åsikter i alla fall....

1. Heats 80-talshårdrockslåt var riktigt bra. Ha alltid varit svag för pudelrock allt sedan Europes glansdagar....

2. Måns dänga var mycket bättre än Cara Mia tyckte jag och satte sig som ett kletigt tuggummi. Han har blivit otroligt proffsig de senaste åren den gode Måns. Det kunde man aldrig tro när han var med i Idol. Då tyckte jag att han var väldigt okarismatisk och blek. Det var försti Let´s Dance man fick se hans potential...Rättvist vidare....

3. Lili & Sussie, mina gamla idoler från det ljuva nittiotalet gjorde verkligen inte bort sig. Fruktade att allt bara skulle bli pinsamt men låten hade en riktigt bra refräng och de var värda en ny chans....

4. Markoolios låt var ju, ja en Markoolio-låt och det var bra att den inte gick vidare. Samtidigt så är allt han gör så oförargligt att man inte kan bli speciellt upprörd. Hans tjocke skridsko-åkande kompis såg verkligen rolig ut....

5. Jennifer Brown såg verkligen jättesur ut i green room....

6. Amy Diamond halkade en hel del på tonerna men tjejen är ju så otroligt proffsig! Har nog ganska bra chans att ta sig vidare från Andra Chansen....

7. Petra Mede var bättre den här veckan men det märks att hon är väldigt stressad av de där ständiga röstningsresultaten som ska förmedlas. Ibland avslutar hon inte meningarna ens.....

Nog om detta för den här veckan.....Räknar ner till finalen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback