Victoria + Daniel=sant

Ja det är ju dagens stora nyhet så vi får väl fortsätta på det spåret...skrev ju lite om det på min lunchrast innan det var officiellt. Jag är rojalist och tycker att kungafamiljen absolut ska sitta kvar och gör ett beundransvärt jobb för vårt land. Däremot förstår jag inte denna enorma uppståndelse runt Vickans och Daniels förlovning. Det var väl fanimej på tiden! Började ju nästan att bli pinsamt med allt smygande hit och dit och att Daniel inte får fira jul och födelsedagar ihop med sin tjej. Alla etikettsregler är ju från stenåldern när det gäller kungligheter. Hur romantiskt är det att man måste fråga Fredrik Reinfeldt och co innan man göra slag i saken och trä ringarna på fingrarna? Inte så högt upp på skalan. Nu får man väl bara hoppas att de lever lyckliga i alla sina dagar, får massa barn och ett hejdundrande bröllop. Det är de värda efter alla år av smygande....
Nog om detta.

Idag är det ju som bekant fettisdagen och jag fick en rivstart på min arbetsdag kan man säga. Alla skulle ha semlor och semletårtor. Som tur var hade de varit så utomordentligt ordningsamma i bageriet idag så de hade packat hur många som helst i förväg. Väldigt smidigt. Lotta fick dock hjälpa mig att packa för brinnande livet när telefonerna gick varma.
Lugnade dock ner sig litegrann fram på dagen....
Dagen till ära roffade jag åt mig en semla och avnjöt den efter lunchen. Stefan var också salig för han fick en med grädde och vanilj. Helt i hans smak (han gillar inte semlefyllning).

Slutade tre och hämtade Lina på dagis. Lagade kasslergratäng för det var jättelängesedan sist. Mycket praktiskt recept som är lätt och går snabbt att göra. Supergott. Här kommer receptet:

Skiva marinerad kassler i tunna skivor och lägg dem i en ungssäker form så det täcker hela bottnen.
Blanda ihop 2 dl lätt creme fraiche och en burk med tacosås (valfi styrka, jag brukar köra medium)
Bred ut blandningen över kasslern och lägg sedan eventuellt ananas ringar ovanpå
Avsluta med en påse riven ost
In i ugnen i cirka 15-20 minuter 200 grader

Jag brukar äta med ris och sallad till. Kanon! Åt så jag höll på att spricka!

Hämtade Stefan i slalombacken vid fem och då var han rejält trött. Han hade hyrt snowboard i två timmar och det tar naturligtvis mer på krafterna än att åka skidor....

Stefan fick vara barnvakt idag eftersom jag hade cirkelträning. Kunde träna en hel del själv men var jäkligt stum i benen efter aerobicen igår....
När jag kom hem så berättade Stefan att Angelina hade bajsat och kletat in hela golvet på toaletten. Han hade lyckats få ren Angelina med golvet orkade han inte ta för han höll på att spy. Stackarn! Fick roa mig med att torka upp skiten medans Lina gick omkring och sa "mamma inte arg". Jag var inte speciellt arg heller för jag orkade helt enkelt inte....Sånt som händer....

Trött Stefan


Lina sitter på sin favoritplats på köksbänken och käkar korv samt drar ut alla redskap

Blev platt fall för sprintarna i Skid-VM idag....En femteplats som bäst medans norrmännen håvar in medaljer...Nedrigt...
Kollade faktiskt på reprisen av Skavlan igår kväll och fastnade. Har inte sett det förut men programmet var verkligen bra. Härlig mix av gäster och intressanta vinklingar. Känns som om hans tillbakadragna sätt och uppriktiga nyfikenhet gör att gästerna berättar mer än vad de har tänkt att göra. Hoppas att han får fortsätta. SVT vore korkade om de inte såg potentialen.

Håller på att tvätta som en galning för att hinna få allt rent som måste med till Branäs. Jag fattar inte hur jag kan ha så mycket smutstvätt med tanke på att jag kör minst två fulla maskiner per dag. Men det är klart, Stefan är i slalombacken i stort sett varje dag och stinker svett som en gris när han kommer hem och jag tränar i alla fall tre gånger i veckan. Lina är också ganska bra på att skita ner sig och Peter kommer hem med en hel väska tvätt varje torsdag.


Så ser stugan ut som vi ska bo i...

Nu ska jag försöka snickra ihop ett nytt aerobicpass. Har lovat att komma med nytt på måndag och tänkte inte på att jag ska till Branäs hela helgen. Shit vad bråttom det blev helt plötsligt! Jag får väl öva lite i stugan på kvällarna (som om det skulle inträffa) och på söndag kväll.
Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback