Vill inte bli sjuk!

åKänner mig inte hals pigg idag. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men helt OK är jag inte. Känns precis som förra förkylningen jag hade runt nyår. Har ont i nacken, är tung i huvudet och känner mig febrig men jag tror inte att jag har feber. Allmänt trött och orkeslös är jag också. Lite snuvig men inte anmärknigsvärt förkyld. Knepigt.
Vi får väl se vart det slutar. Bittan har ju avklarat influensan och det går som en löpeld överallt. Det och magsjukan så det vore väl konstigt om man klarade sig från båda två.

Idag har det varit världens längsta dag känns det som. Eftermiddagen blev inte direkt livad den heller och jag var själaglad när jag var klar och fick åka hem.

Tyvärr så var inte Lina heller på sitt allra bästa humör så kvällen har varit si och så kan man säga.
Nu återstår det att se om hon somnar. Hon har blivit ganska besvärlig att lägga på sistone. Fast att hon är så trött att hon nästan stupar så bestämmer hon sig för att INTE sova och då blir nattningen flera timmar lång och det är ju inte så kul direkt....

Det var tydligen fel på någon slang till luftmassa-mätaren på min bil så den ska in på lagning igen på onsdag. Klarar mig ju inte utan bil så jag får väl hämta den imorgon och stå ut med hackandet i några dagar till....

Som grädde på moset så anlände äntligen elräkningen idag och den var inte så kul den heller. Usch o fy!
Så om man summerar den här dagen så har det inte varit någon höjdare direkt. Hoppas på en betydligt bättre dag imorgon. Bäst att gå och kojsa tidigt...

Lite annat:

Tråkigt med Jessica-Lindell Vikarby som kraschade på störtloppsträningen igår. Det är för sorgligt att man inte kan hålla backen fri från lösnö när det är VM och allt. Finns det möjligheter att göra störtlopp lite mindre farligt så bör man anstränga sig att göra det tycker i alla fall jag....Tror för övrigt att det kommer att bli magert med medaljer det här VM:et och det har ju inte börjat värst bra heller....Hoppas att jag har fel....

Läste om Wikegårds sågning av Bengan i måndagens hockeykväll. Tycker oftast att Wikegård har rätt i mycket han säger men den här gången har han tokfel. Bengt-Åke Gustafsson är troligtvis en av de mest kapabla förbundskaptener som någonsin har coachat Tre Kronor. Det hela blir lätt pinsamt dessutom när Niklas själv inte har vunnit någonting utav värde som tränare....Avundsjuk??? Kul förresten att Tre Kronor dängde Ryssland idag som svar på tal....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback