Ledig lördag...

...har det varit idag men full rulle ändå mest hela tiden....
Sov faktiskt till halv tio och det var välbehövligt. Var såååå trött i går kväll att jag somnade när jag läste för Lina. Hon somnade däremot INTE så jag fick masa mig upp igen.

Vi bestämde oss för att dra till Sellre på bytardag för att se om vi kunde hitta några skidor åt Stefan. Plockade upp Mikaela på vägen eftersom vi skulle passa henne en stund. Hittade ingenting som passade så det blev en snabbtur.

När vi kom hem var J. här och mätte lite mer i köket och kollade lite grejer.
Sedan plockade jag undan lite och passade på att tvätta när Lina och Mikaela röjde för sig själv.


Här inspekterar de min mobiltelefon ingående....

Vid halv tre kom Bittan och hämtade Mikaela och jag, Peter och Angelina for ut till Tvärdalen för att kolla vitvaror med mera....Herregud vilket urval det finns! Förstår inte hur någon kan komma på tanken att vilja bygga ett helt hus på en gång. För mig skulle det säkerligen ta flera år innan jag hade valt allting till alla rum. Efter två timmar var vi till slut färdiga. Då var Angelina riktigt trött och ville bara hem. Hungriga var vi också så det fick bli Götes-mat. Var där tre minuter innan de stängde.....Innebär att jag har fuskat rejält med kalorierna idag men det får inte hjälpas.


Inte någonting blev kvar av min special-smörgås....

Lade mig faktiskt i lugn och ro och läste tidningen en stund men då ringde Bittan och var pratsjuk. Morgan är ju nere i Venezuela och seglar....

Har precis lagt Angelina som var riktigt trött. Så fort vi hade läst Pippi flyttar in så var det gonatt. Nu får det nog bli en film och lite lördagsmys....

Har lite dåligt samvete att jag inte har varit hos Glennsan än och inspekterat. Måste försöka med det imorgon. Då ska vi på riktig turné. Först till mormor som förresten fyllde 75 år igår och sedan till pappsen som det var alldeles för längesedan som vi besökte. Stefan har klargjort att han ska hålla sig i slalombacken hela dagen....

Jag undrar vad som hände i Färjestads match mot Timrå idag? Krossade med 0-6!!!! Hörde något häromdagen att Jonas Gustavsson var skadad....då hoppas jag bara att han snart kommer tillbaka. FBK:S form har ju annars varit riktigt bra på slutet....

Ingo har dött. Hmmm....Peter frågade mig om han levde förra veckan och jag sa att jag inte trodde det.....NU är han i alla fall död. Jag är för ung för att ha något slags minne av honom men han var säkert en stor idrottsman. Sjunga kunde han tydligen också. På Radiosporten spelade de en låt med honom och han var riktigt bra faktiskt....

Näpp....nu är det dags för lite familje-tajm...Peter har redan varit här och tittat missnöjt på mig medan jag bloggade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback