Första dagen....

på nya året och jag är förkyld och jävlig. Så vaknade jag framåt halv elvatiden i förmiddags. Har gått bra hela hösten men nu ska det förstås börja så fort julen är överstökad....ska ändå inte klaga för det finns de som har det mycket mycket värre.....Tänker förstås på bilolyckan där ytterligare en ung kille omkom i går kväll. Fruktansvärt tragiskt.
När man tänker på sådana saker så känns det futtigt att klaga över en förkylning....

Idag har jag tillbringat tre timmar på cafét och hjälpt till att göra smörgåstårtor till storbeställningen imorgon. Går ganska snabbt när man är flera och får stå ifred. Nu är det klart i vilket fall som helst.

Nu kommer här några bilder från igår och vårt stillsamma nyårsfirande....


Peter fick äran att brassa lite käk....



Hasselbackspotatis, fläskfilé med whiskeysås samt wokgrönsaker blev det till sist....Filén var så mör att den smälte i munnen. Vi blev mätta som grisar....



Stefan och Angelina väntar på att få skjuta raketer....


GOTT NYTT ÅR! Angelina lyckades hålla sig vaken så vi kunde gå ut och titta på fyrverkerierna. Det höll på i nästan en timme...Finast var ljuslyktorna som någon hade släppt upp som svävade omkring....

Blev som sagt väldigt lugnt för vår del. Var faktiskt väldigt skönt....Tittade på Sveriges match mot Ryssland i JVM. Jisses vad bra de spelade! Mycket roligare att titta på än en vanlig Tre Kronor-match. Tror att de där killarna faktiskt har en chans att rubba kanadensarna. Det var nära ifjol men det känns som om Sverige är snäppet vassare i år....

Sedan höll jag på att somna efter all god mat (och Tiramisu till efterrätt) samt chips, godis, drinkar och allt möjligt. Det gäller att passa på för idag har mitt nya liv börjat....hahaha...för vilken gång i ordningen? Vet inte. Bryr mig inte. Man kan ju inte ge upp hursomhelst. Nu får det bli lite godis och fet-matavgiftning en liten stund framöver i alla fall. Vi kan ju börja med det så får vi se vad som händer sedan....

Var tydligen bra för inspirationen att ta sig en drink igår kväll för helt plötsligt snickrade jag ihop de sista två blocken på aerobicen. Lätt som en plätt. Peter undrade vad i hela friden jag pysslade med när jag helt plötsligt hoppade upp ifrån soffan och började sidsteppa i hallen....Ja lite knäpp är jag allt men det visste han sedan förut....

Nu ska jag bara slappa resten av kvällen.....God fortsättning allihopa....


Kommentarer
Postat av: Inga M

Ert nyårsfirande ser ut att ha avlöpt väldigt trevligt.



God fortsättning på det nya året 2009!

2009-01-02 @ 10:20:32
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jo det var trevligt...Gott Nytt År till er också!

2009-01-03 @ 09:45:09
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback