Fiskbullar och rackar-rökare...

Har just smulat i mig inte mindre än två Wasa Sandwich och har återställt lite av balansen i min kropp. Somnade när jag skulle lägga Angelina och hade inte hunnit äta efter aerobicen så jag var rejält hungrig när jag vaknade. Hade tänkt att göra mig något mer avancerat till kvällsmat men nu orkade jag inte, dessutom är knäckebröd himmelskt gott!

Ikväll funkade det mycket bättre på aerobicen tyckte jag. Flytet kom tillbaka och det var riktigt kul (och svettigt). När jag var i lokalen igår så hittade jag en gammal rackar-rökare till skiva som jag spelade idag. Det var en special-partyutgåva av Aeromix med blandade partylåtar från 1993-2000. Bara låtar som man kände igen och med bra tempo. Den ska jag definitivt köra fler gånger. Gör så mycket om musiken är medryckande och inte bara ett sammelsurium av mixer som det är på de nyare Aeromix-skivorna.
Jag måste ha ny musik till cirkelträningen också för jag är sååå trött på den gamla. Tyvärr har inte Peter hämtat hem den datorn jag behöver så jag får sparka honom där bak så han gör det...haha...


Haddaway med "What is love" är ett exempel på en riktig 90-tals rackar-rökare till låt...


Angelina har hos morsan under tiden jag tränade och Stefan var först på eftermiddagen i badhuset och sedan direkt till slalombacken. Var lite skeptisk till det eftersom han blir så trött och jag fick rätt. När han kom hem och skulle lägga sig så kom diskussionerna igång. När han är trött ska nämligen allt diskuteras och argumenteras emot. Jag vet att det är lika bra att slå dövörat till och skicka honom bestämt i säng för han lyssnar överhuvudtaget inte på vad man säger när han är sådan. Han vill bara få igång ett bråk. Man vet det men ändå är det väldigt lätt att man går i fällan och man blir arg och superirriterad. Idag gick det ändå ganska bra ändå. Han muttrade ordentligt när han gick nedför trappan men jag skulle gissa på att han somnade ganska fort....


Idag åt jag faktiskt fiskbullar till middag. Jag gillar inte fiskbullar något vidare egentligen men eftersom det är ganska nyttigt så får jag väl försöka nu när jag för övrigt lever så hälsosamt. Det värsta är lukten. Ibland inbillar jag mig att det luktar fiskbullar i hela huset i flera dagar efter man har ätit det.....Sen är konsistensen ganska äcklig också så de måste vara jättevarma för att jag överhuvudtaget ska överväga att tugga på dem. Idag åt jag rotfruktssallad och potatis till och det var faktiskt ganska gott.
Hur nyttigt det är med fiskbullar märkte jag när jag skulle väga (ja jag måste göra detta, löjligt men sant) hur mycket jag fick äta. Man kan ju äta groteskt mycket fiskbullar utan att det blir nämnvärt med kalorier. Jag åt en jätteportion och ändå kom jag långifrån upp i den mängd jag egentligen fick äta. Skulle gissa att det blir fler gånger framöver....

Nu får jag nog snart pallra mig i säng för imorgon är det jobb igen. Hoppas att det blir mera fart då. Idag var det så trist stundtals så jag höll på att krypa ur skinnet....



Undrar vart min mobiltelefon är? Har inte sett den sedan i eftermiddags....hmmmm....

Apropå mobiltelefon så fick jag en fin faktura häromdagen. Den var "bara" på 1650 spänn! Jag höll på att ramla baklänges, börja gråta och få dödsångest när jag fick se den! Nervöst började jag gå igenom punkt för punkt på fakturan och upptäckte vissa tjänster som jag absolut inte hade utnyttjat som kostade 800:-. Fattade genast misstankar mot en viss person i hushållet och ja, jag hade rätt. Stefan hade tydligen lånat min telefon och spelat en massa dyra betal-spel på den så nu ryker en hel del av hans ihopsparade pengar i slutet av februari! Väldigt onödigt men jag tror inte att han gör om det igen....

Nu med massa VM framför oss i många olika vintersporter (skidskytte, alpint och skidor) så är det ju extra kul att svenskarna börjar visa formen. Idag vann tydligen Lindell Vikarby i världscupen och i helgen var även bland annat Björn Ferry i topp. Man kan ju hoppas att det håller i sig. Anja körde ur både idag och igår men det ska man inte dra så stora växlar på. Anja är Anja och är alltid bäst när det gäller....
Annars är nog skidåkare det mest besynnerliga släktet som finns. De kan ju knappt göra någonting eftersom de är så paniskt livrädda föra att bli sjuka! Måste bli ett oerhört begränsat liv. Kanske istället skulle vara bra för dem att utsättas mer för baciller så kanske de skulle bli mer immuna??? Vem vet...När man läser vissa uttalande i tidningarna så tror man att de skämtar nästan och tydligen så hjälper inte försiktigheten för sjuka blir de ju hela tiden ändå....

Björn Ferry är för övrigt en otroligt rolig människa. I helgen när han vann så gjorde han en speciell segergest när han gled i mål. Aftonbladet menade att han hade snott gesten från fotbollens Olof Mellberg. Ferry svarade lugnt:
- Vem har sett någonsin sett Mellberg göra mål? Inte jag i alla fall.....hehehe han har en poäng där....


Ferry-kung både i spåret och i intervjuer...


Oj vad långt det här börjar bli...märks att jag inte har bloggat ordentligt på några dagar....men nu MÅSTE jag verkligen gå och lägga mig....Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback