Broms på Abba!

Ja nu är det då dags att blogga lite om gårdagens händelser. Alla på Café Broms med respektive i hasorna for iväg på Abba-The show i Karlstad, men först avnjöt vi en trerätters på Fontana di Trevi.


Småprat medans vi väntar på maten...


Underbart god Toast Skagen till förrätt....


Huvudrätten på min tallrik bestod av oxfilé,klyftpotatis,gorgonzolasås och kronärtskocka. Mmmmumsigt!


Bibbi och Harry är mätta efter efterrätten som bestod av vaniljglass med varm hjortronsås. Jag kastade mig över den så jag hann inte ens ta kort....haha


Efter lite kaffe på maten (jag drack cappucino) så var alla mätta, dästa och lite småtrötta.

Då var det dags att bege sig till LLA. Det var väldigt mycket trafik till arenan och Peter satt och gallskrek åt Bittans bilkörning hela vägen. Varför vet jag ej för vi kom i alla fall fram i lagom tid och utan att krocka...vad mer kan man begära??


Vi satt ganska långt bak på parkett men vi såg ganska bra ändå....


Sen var det då igång. Showen började med Ring Ring och "Anni-Frid" och "Agneta" kom in i sina fina satinkläder....Fruktansvärt lika originalet var de i vilket fall som helst...


Sedan kom saxofonisten Ulf in på scenen. Han var med i originaluppsättningen av Abba. Här sjunger de "I do I do I do" som är en av mina favvolåtar med Abba.


Sedan var det gitarr-virtousen Janne Schaffers tur att äntra scenen. Herrejisses vad duktig han är! Han lyckades också ställa sig på en av sjalarna så det blev lite trubbel en stund...


Detta mixerbord står på Peters önskelista....lite väl dyrt kanske...


Maj-Lis studerar programmet....


Gigantisk discokula i bakgrunden när det blev "Dancing queen"


Värst vad sammanbiten jag ser ut...


Thank you for the music...med barnkör från Karlstad.

Showen var faktiskt mycket bättre än vad jag på förhand hade trott. Troligtvis är det här det närmaste du kan komma "riktiga" Abba. Tjejerna sjöng otroligt bra och var utseende väldigt lika originalartisterna. Det var full fart ifrån början till slut och man fick höra i stort sett alla av de bästa låtarna men jag blev lite besviken att inte One of us och Slippin through my fingers var med.
Vissa av låtarna framfördes också instrumentalt och med viss körsång under ett av tjejernas klädbyten.
Avslutningen blev görfin med Happy New Year...

Den engelske kapellmästeren var hur cool som helst. Han hade en egen show i showen....

Janne Schaffers tungarbete när han spelar är också en rolig grej att följa....

Orkestern bakom verkade ha hur kul som helst och jag var väldigt imponerad att de klarade att gunga i takt med musiken och spela fiol samtidigt. Kan inte vara så lätt.....

Chiquitita var oväntat bra. Jag gillar inte den låten värst mycket men här blev det ett väldans drag!

Kvällens rysning: The winner takes it all...som vanligt....genialt skriven låt!

Kvällens sammanfattning: Björn och Benny är Sveriges största musikgenier tätt följda av Per Gessle....
Tack Bittan och Lotta för en härlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Kul att läsa om Ert Abba-besök! Visst är detta "klassisk musik" som kommer att stå sig länge, länge än!

2009-01-13 @ 06:29:06
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Tessan

Håller med dig helt och fullt. Abba är en klassiker...

2009-01-14 @ 00:04:16
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback