Lördags update

Nu ska jag snart krypa till kojs efter en väldigt intensiv dag. Har knappt suttit ned alls på hela dagen känns det som. Förkylningen gör så jag blir väldigt fort trött på kvällen. Igår somnade jag långt före de andra och det dröjer nog inte många minuter till idag heller....

Full rulle på jobbet idag också. Ett tag var det fullsmäckat på varenda plats och ljudnivån låg på cirka 130 decibel kändes det som. Sista timmen var det dock väldigt lugnt så då passade jag på att hjälpa till att ta bort julsaker från uteserveringen.

Fick fotsätta att röja bort julen hemma när jag hade slutat. Hann med att ta bort alla tomtar utom i vardagsrummet samt stryka och sätta upp nya gardiner i två fönster. Städade toan också som var minst sagt snuskig. Känns alltid skönt att ha det avklarat. Tänk att det ska ta sådan tid allt det där. Blir ju aldrig klar....
Nu blir det sådär mörkt och tomt i varenda fönster igen. Ett antal blommor har strukit med och i alla fall tre par fönsterlampor behöver inhandlas. Får kolla på detta till veckan.

Peter lagade en jättegod wokgryta till middag och sedan fick vi en liten bonus. Vi har av någon anledning en Canal plus-kanal och där visade de HV71 mot Färjestad idag. Tyvärr så går det som vanligt när jag tittar. FBK förlorar...
Det är så himla frusterande att se hur gruvsamt ineffektiva årets upplaga är. Näst sämst i elitserien faktiskt....Kan inte fatta varför de släppte Pelle Prestberg inför säsongen. Han hade verkligen behövts. Jonas Gustavsson i målet är den som gör att Färjestad har en såpass bra placering som de har i tabellen....


Såhär hittade jag Lizzie i badkaret förut. Hon bara låg och stirrade och rörde inte på sig alls. Var tvungen att peta på henne för att se om hon levde....det gjorde hon...Knasigare katt får man leta efter....


Klätterapan Lina.....

Imorgon bär det av till Karlstad där vi på Broms ska avnjuta trerätters på Fontana di Trevi och därefter kolla på Abba the show. Ska bli riktigt kul.....

På grund av hockeyn missade jag "Stjärnorna på slottet idag" men det går väl förhoppningsvis i repris....

Nu vill jag verkligen bli kvitt den här eländes förkylningen så man kan börja att fungera normalt igen....

Nu ska jag dejta min kudde innan jag somnar sittande...

Ha de gött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback