Det är jag som är "gullet"!

Puhh...det blev en lååång dag idag men nu är jag redo för lite bloggning. Bägge kidsen plus Lizzie sover gott i min säng. Läste lite Pippi Långstrump och Nalle Puh för dem så somnade de till slut...

Imorse så var Angelina på ett alldeles strålande humör och sa faktiskt själv att hon ville gå till dagis. Väldigt tacksamt. Väglaget är ju hyfsat bra nu också så det går ganska smidigt fram och tillbaka till Vännacka.
På jobbet var det som tur var lite mera fart och fläkt idag. Bittan och Lotta hade görroligt åt en av våra varuchaufförer som tydligen hälsade på mig genom att säga: - Tjena gullet! Av någon anledning så missade jag tydligen helt detta så jag fattade inte överhudtaget vad de fnittrade åt, men det fick jag snart veta.... Tur att jag inte hörde kommentaren annars hade jag väl rodnat ihjäl mig. Ja vad ska man säga? Har man bra hand med folk så har man...haha....
Ska göra i ordning nya prislistor så jag passade på att ta lite bilder på sortimentet. Allt ser verkligen smarrigt ut i extrem närbild! Kolla bara...


Den här passionsmoussebakelsen skulle jag lugnt ha smällt i mig om jag fick...men det får jag inte....



Ett styck Budapestbakelse är inte heller fel...


Moussetårta


Ett hederligt, vanligt, flottigt wienerbröd...

Ägnade eftermiddagen åt allehanda tråkiga vardags-sysslor och fick sedan släpa mig iväg till cirkelträningen. Eftersom passet är såpass sent så hinner man slöa till ordentligt. Man piggnar i vilket fall som helst till när man kommer dit. Det var knökfullt på passet även idag. Kul kul! 16 st på väldigt liten yta med massa massa grejer. Redan efter uppvärmningen så känns lokalen som en ångbastu. Kände mig inte riktigt iform idag och redan på uppvärmningen lyckades jag sträcka mig högt upp på baksida lår och upp i rumpe-stumpen. Inget allvarligt men jag får nog stretcha ordentligt i några dagar framöver....Ska köra ett extrapass på torsdag den här veckan eftersom det är så bra drag just nu. Såg att många skrev upp sig så det är bara och på`t igen om ett par dagar.....

Måste få tag i en kopiator för jag har en massa fakturor och andra papper som ska lämnas in tillsammans med bidragsansökan till kommunen på fredag. Är som vanligt i sista minuten. Får väl gå till biblioteket som vanligt....

Har betalat räkningar idag och det är ju lika roligt som vinterkräksjukan ungefär....värre blir det väl när elräkningen dyker upp misstänker jag. Vi bytte elbolag i november och har fortfarande inte fått någon räkning. Den blir nog hemskt saftig...usch! Har den inte kommit innan veckan är slut så ska jag nog slå en signal.

Till tisdagen ska min bil in på service och även det kan bli en kostsam historia. Finns nog en hel del att greja med där är jag rädd för. Just nu så känns det som om den hackar och går men det är på nåder. Ibland funkar det bra ibland sämre. Hmmm....tänk va bra det skulle vara om man bara kunde tanla och tuta och köra....alltså som jag gör för det mesta tills det krisar sig...haha....

Imorgon bär det iväg till tandhygienisten. Får se vad hon hittar för roligt.  Brukar inte ha några hål men man vet aldrig vad de kan rota fram....Lite tandsten att slipa finns det nog ändå...På eftermiddagen har jag lovat Angelina att gå till badhuset och sedan kommer Peter hem...Gött de!

Nu ska jag pallra mig i säng för det duger inte att sova fyra timmar per natt. Ingen skönhetssömn det inte!
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback