Åter till allvaret...

Klockan är snart tolv och det är hög tid att sammanfatta dagens gärningar. Jag har nämligen satt en gräns till mig själv: inte vara uppe efter klockan ett. Jag bara måste börja sova lite mera känns det som. Märktes nu under semestern att jag behövde det. Vi får väl se hur jag klarar det....

Idag var det ju som sagt första arbetsdagen efter semestern. Detta firade jag genom att gå upp halv sex och ta en 45 minuters promenad. Härligt! Hade det inte varit för att Lizzie ville ut så hade jag aldrig klivit upp...haha...
Sedan trodde ju jag att det skulle bli ramaskri när Lina skulle till dagis, men icke.
Hon var naturligtvis väldigt trött men så sa hon plötsligt:
- Gå mamma!
-Vart ska vi gå tycker du? frågade jag.
- Till dagis!

Var lite orolig för att det skulle vara någon helt obekant personal som tog emot eftersom det är sommardagis nu, men det var C. som kom och mötte och Angelina hade inte ens tid att säga hejdå när jag gick. Väldigt skönt!

På jobbet var det bara att hugga i direkt. Det har varit vansinnigt mycket folk när jag har haft semester och det var inget undantag idag heller. En rivstart fick jag kan man säga. Jag stod och gjorde smörgåsar plus två smörgåstårtor ifrån halv åtta tills jag gick hem kvart över tre, med undantag av min lunch som varade en kvart. Skulle tippa på att jag har gjort minst 160 smörgåsar och då gjorde Lotta en del imorse också. 46 räksmörgåsar blev det i alla fall...helt sjukt egentligen men det var faktiskt gött att jobba igen. När det är sånt här tråkväder så kan man lika gärna göra någon nytta....

När jag kom hem så lagade jag köttfärslimpa som Stefan har tjatat om. Till och med Lina petade i sig lite fast mest lingonsylt då...


Pissekatterna var alldeles tokiga och röjde överallt...Kort efter att den här bilden tog så ramlade den här godingen ner emellan trappen och ner i hallen. Jag fick hjärtsnörp men den klarade sig finfint men blev lite skärrad en stund....


Lina provar Stefans skatehjälm...


Lite hoppande hann Jonna, Angelina och Daniel med innan det började regna igen...


Det är lika bra att den här får stå framme för jämnan tror jag. Har aldrig vart med om att det dras in så mycket skit. Gräs och grus överallt! Den senaste veckan har jag slagit mitt eget rekord i dammsugning tror jag. Höll på att få ett smärre nervsammanbrott på Angelina när jag upptäckte att hon hade vält kattungarnas kiss-låda. Kattsand all over the place! Då var inte mamma glad på Linan...alls....


Tog mig i kragen och började öva på låten som M.J har skrivit och som det är meningen att jag ska sjunga in så småningom. Det är en ganska lugn låt med väldigt fin melodi som fastnar lätt. Till och med Angelina sjunger med men det är klart. Efter att ha hört mamma sjunga den cirka tjugo gånger på raken så...Hoppas att jag till slut ska göra låten rättvisa....


När Angelina hade somnat passade jag på att ta promenad nummer två för dagen. Gick runt Strand och här är Sommarviks camping. Tröttnar aldrig på att gå den sträckan för tar man turen runt Årjäng så tar det ganska exakt en timme. Alldeles lagomt tycker jag.


Nu är jag så himla trött på att det ska se ut såhär varenda dag. Ge oss sol!!!!!!

Lite annat:

Måste verkligen lägga in lite ny musik på telefonen. Man tröttnar snabbt på den man har när man tar långpromenader....

Hoppas att Ibra hamnar i Barca till slut. Tror att det skulle vara det bästa för honom. I Italien kan han knappast bli större....

Är det någon svensk som kommer att tävla i Friidrotts-VM? Supertrist med alla skador....

Kom på att jag skulle ha ägnat kvällen åt att titta på intressanta rymddokumentärer men som vanligt har jag inte tid att titta på TV. Man kanske kan se dem på SVT play....

Stefan har kompis här som ska sova över så det är bäst att jag ser till nu att de kommer i säng....

Nu: dusch och sedan sova...före klockan ett såklart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback