Hängig...

Känner mig fruktansvärt risig och hängig och jag vet inte riktigt vad som är problemet. Hela kroppen känns som en urvriden disktrasa och jag orkar inte ta mig för någonting utan att bli helt slut, Pissigt värre!

Idag var jag på jobbet redan klockan halv sju och städade. Skulle egentligen ha gjort det igår men det blev så sent innan vi kom hem ifrån golfbanan.
Precis som föregående måndagar så var det otroligt mycket folk i farten fram emot lunchtid. Känns som om man kan göra hur mycket smörgåsar som helst och det räcker ändå inte.
Idag kunde jag dock stanna lite längre eftersom Peter har semester och jag behöver inte hämta Lina på dagis. Känns skönt att inte behöva stressa iväg innan man är klar med allt.

När jag kom hem så åt jag lite mat och sedan däckade jag och Lina i sängen. Vaknade inte igen förrän efter åtta. Ska bli intressant att se när man somnar igen. Känner mig dock lika trött nu så det kanske inte blir några problem....
Nu skulle jag ha velat ha den där Johnny Cash-biografin att läsa men den fanns inte här på biblioteket så jag antar att jag får boka den från något annat bibliotek. Tommy skickade ´dock med mig en kasse med deckare häromdagen så det finns väl alltid något att läsa....

Idag firade min kära mor sin femtioårsdag så jag ringde och gratulerade henne förut. Hon befinner sig på semester på Kolsnäs i Sunne och hade tydligen haft ett gäng som rusade in i husvagnen klockan tolv inatt och skrålade för full hals. Jesper (hunden) blev så rädd att han sprang och gömde sig på toan. Inget vidare ämne till vakthund där inte!
Vi ska åka upp efter jobbet på onsdag och överlämna Lina. Hon ska vara där några dagar och det passar ju bra nu när vi ska till Göteborg under helgen.
Även Stefan ska åka till mormor redan imorgon så nu blir vi barnlediga större delen av veckan. Kan vara ganska skönt det också....

Har på en Oasis-konsert på TV.n medans jag skriver nu och blir riktigt nostalgisk. Jag var ett stort fan när jag var 14 och glömmer aldrig när jag och Frida var på Sjöhistoriska och kollade på dem. Det var hett, det var dammigt men det var jävligt bra! Tycker faktiskt fortfarande att låtarna är riktigt bra, i alla fall de tidigaste alstren.
Annars har jag gått och nynnat på Pernilla Anderssons "Johnny Cash och Nina P" hela dagen. Typisk "klisterlåt" som man aldrig blir av med....

Bra Oasis-låtar:
Wonderwall
Don`t look back in anger
The Masterplan
Cigarettes and alcohol
Roll with it
Some might say
Slide away
Live forever
 ja i princip varenda låt på Definitly maybe och What`s the story morning glory...
Gosh nu känner jag för att ladda mobilen full av Oasis-musik!


Dagens och gårdagens totala genombrott stod i alla fall Sara ´Sjöström för. Att fullkomligen slakta ett nio år gammalt världsrekord när man bara är femton år är stort. Bragdguldet till Sara!


70 000....så många välkomnade Zlatan i Barcelona. Fantastiskt. Tror att det kommer gå riktigt bra för honom där och den spanska ligan passar nog honom lite bättre än den italienska egentligen. Ska bli mycket intressant att följa....

Imorgon bitti är det jobb som gäller igen och jag hoppas innerligt att jag känner mig lite bättre då annars blir det en lång dag....

So long my friends

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback