Semester i ösregn...

Precis som jag förutspådde så kom dretvädret lagomt till min semester. Lite lagomt kul men jag börjar bli van. Det är väl bara att bita ihop antar jag. Nu har jag en vecka kvar och det blir väl lite allehanda pyssel här i huset antar jag. Ska ta en sväng till Karlstad och hälsa på min goda vän Petra också för jag är hemskt nyfiken på hennes nyinköpta hus på Herrhagen.

Ska försöka måla de sista listerna så att brorsan kan komma och sätta upp dem.
Sedan har vi lovat Stefan att skruva ner hans loftsäng och sätta in hans gamla säng igen. Så är det någon som är intresserad av en IKEA loftsäng med tillhörande skrivbordskiva under så hör av er. Ställer grejerna i garaget så länge....

Vill även hinna med att golfa litegrann på min semester för nu är jag riktigt sugen efter en dryg veckas uppehåll. Såg att banan hade varit avstängd idag på grund av allt regn så vi får väl se om det går att spela. Sååå jäkla trist!

Är lite lagomt seg efter hela veckans bravader. Det har varit tröttsamt men väldigt roligt. Här kommer lite bilder från den sista dagen på vår "road-trip".


Lina och pappan


Restaurang Riviera som vi åt på inne i Skövde


Jag och Peter åt Pasta Riviera som bestod av tagliatelle, oxfilè, grädde och rödvin samt en massa goda grönsaker. Smakade helt fantastiskt!


Linas barnportion med Köttbullar och potatis. Kolla in storleken på köttbullarna! Även dessa smakade helt makalöst gott tyckte jag och Peter. Denna åsikt delades dock inte av Lina tyvärr....


Min mage blir alltid väldigt risig när jag äter mat som innehåller grädde och detta märktes i bilen dagen efter.....


Eftersom det var svinkallt och regnade på tvären i Skövde på fredagsmorgonen så struntade vi blankt i Sommarland och for vägen om Karlstad istället. På Bergvik hittade Angelina till sin stora glädje en taxibil att köra....


Hemskt dålig bild men det här var det första som hände när vi kom hem. Jonna och Angelina helt vilda av glädje av att se varandra igen hoppar järnet i vår säng....


Kattungarna hade blivit så stora och nu kryper de runt precis överallt. De är så fantastiskt söta så det finns inte!

Angelina sov sent idag så det finns väl antagligen inte på kartan att få henne i säng förrän efter midnatt. Själv skulle jag vilja krypa ned under täcket nu och bara läsa tidningen och kosa mig. Vi får väl se om hon tillåter detta....

So long så länge....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback