Tur att det regnar lite...

...det började bli lite torrt i backen efter solglimtarna i förmiddags....Skojar naturligtvis. Jag hann faktiskt inte ens att klippa gräsmattan innan det började regna. Ville att det skulle torka upp lite först men det kunde man ju glömma....

Hade lite sovmorgon idag eftersom jag var ledig. Kattungarna väckte mig vid nio när de hade börjat sitt race ute i köket. Det var ett jäkla liv! Angelina sov nästan en halvtimme längre...
Funderade på att åka till stranden men när jag kom ut så tyckte jag nästan att det var lite för kallt. Dessutom är man ju van att det någon gång under dagen kommer att regna så det känns onödigt ambitiöst att släpa med sig en massa grejer och dra iväg.

Det fick bli studsmattan en stund istället. Sedan klippte jag bort en massa gräs runt Linas sandlåda och tvättade rent hennes pool och fyllde i nytt vatten. Det fick duga.


Med lite leksaker så blir det bra....


Hann faktiskt få lite färg innan solen gick i moln. Gött att inte vara helt likblek. Åkte upp till Årjäng en sväng och fikade på cafét. Sedan blev det biblioteket och ICA.
Gjorde mig till idag och lagade ordentligt god mat. Kyckling som gratineras med en röra bestående av ost, creme fraiche, oliver, paprika, bacon och purjolök. Till detta klyftpotatis och sallad. Mar mätt som en stoppad gris efteråt.
Skyndade iväg till golfbanan för att spela onsdagsgolfen. Peter kom hem jättetidigt idag så det gäller att passa på. Spelade med C. och A. och vi gick de första nio hålen. Det var ganska blött och tung-spelat. Spelade det-dåligt de första tre hålen och tappade fyra slag direkt. Sedan spelade jag ganska hyfsat resten (förutom 6:an där jag lyckades få en snedstuds och gick precis ner i vattnet). Det är jobbigt att spela när det är så blött. Speciellt för mig som inte slår så långt. Man får inte en millimeter gratis. Kändes ganska bra ändå och sällskapet var trevligt.


Börjar bli van att komma hem sjöblöt från golfbanan. Regnjackan jag köpte för någon månad sedan har kommit till användning....


Härligt väder....


Eftersom det bara är skit på TV:n så blir det sängen nu med en bra bok som sällskap. Angelina hade tydligen gått och lagt sig vid sju så det är ju frågan om hur länge man får läsa ifred. Har en känsla av att hon snart är uppe och skuttar igen....

Nu blir det jobb torsdag, fredag och lördag och jag misstänker att det blir allt annat än lugna puckar. Måste dessutom fixa barnvakt till Angelina eftersom Peter ska jobba på Hillbillies under helgen samt på Claradagen på lördag. Får försöka att trixa ihop det på något sätt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback