Äntligen ett dopp!

Yess!!! Idag fick jag då äntligen bada. Som jag har längtat. Efter en veckas värmebölja fick jag kasta mig i det blå och svalka mig ordentligt.
Jag och Angelina for iväg direkt efter dagis. Tog inte ens med några leksaker eller några grejer för jag orkade helt enkelt inte.

Först ville inte Angelina bada. Hon verkade nästan rädd så jag fick bära henne ut och sedan doppa ner henne litegrann. Bryggan vågade hon inte heller vara på. Hon ville hellre gunga. Blev lite besviken för jag ville ju verkligen själv bada och trodde att hon skulle tycka det var jättekul.

Gjorde ett nytt försök en stund senare och började lite lugnt vid vattenbrynet så hon fick vänja sig. Sedan gick vi längre ut och jag föreslog att hon skulle hoppa ifrån bryggan och det ville hon. Sedan var rädslan för vattnet som bortblåst. Hon hävde sig i så många gånger att jag fick ont i armarna av att lyfta henne....
Det var i alla fall väldigt gött i vattnet så det blir nog en tur imorgon med....

Nu på kvällen har hon lekt med Jonna och jag har dolat med lite allt möjligt.


Dagens middag. Hade inget grillkol så det fick bli att steka kycklingen istället. Gick bra det med....



Tjejerna hoppade studsmatta som vanligt...


Stefan och Daniel ska sova i tältet inatt påstår det. Vi får väl se om de vågar fullfölja den planen....



Det här är en väldigt dålig bild men såhär ser jag ut på insida lår just nu....Har man så feta lår som jag och det är varmt så får man skavsår...så är det bara....och det gör så inihelvete ont! Imorgon får det bli shorts.....


Jag värmen verkar fortsätta och visst är det härligt? Kan erkänna att det ibland känns lite tungt (speciellt på kvällen när man ska sova) men mestadels är det bara underbart. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir så här fint på min semester också....Bara fyra arbetsdagar kvar nu....Sååå himla gött!

Peter ska tydligen vara ljudtekniker åt Uno Svenningsson i hamnen på stortravs-lördagen så nu ska jag ringa morsan och höra om hon kan ställa upp och vara barnvakt. Vill verkligen lyssna på hononm eftersom vi missade hans konsert ifjol....

Nu ska jag försöka att få Angelina i säng för imorgon bitti är det dagis som vanligt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback