Fotboll, golf och snålblåst....

Vaknade inte alltför sent igår och det är alltid skönt att inte ägna hela söndagen åt att sova. Hade hoppats på en varm och skön dag men så blev det ju inte riktigt. Visst var det skönt i solen men det ska ju alltid blåsa så förbaskat kallt! Huuu....


Peter pumpade däcken på Angelinas stora cykel med stödhjul som hon faktiskt klarar att cykla på....

Jag hade i vilket fall som helst lovat att spana in Mikael när hon spelade fotboll så jag och Angelina traskade upp till Tingevi på förmiddagen. Där blåste det svinkallt så huvtröjan åkte på snabbt som ögat. Jag som aldrig fryser!!!
Miakelas lag spelade två matcher men förlorade tyvärr båda två, men de kämpade på bra i alla fall....


Mikaela äntrar planen....


Inte många kom förbi Mikaela som spelade back...Hon har en otrolig förmåga att få med sig bollen i varenda situation....


In action....


Jättekul att se alla duktiga små fotbollspelare. Jag är alldeles för sällan och tittar på fotboll. Det beror på att jag blir alldeles för sugen på att spela själv...



Angelina spelade fotboll med Marielle och busade med Jonas....


...och Ulrika....

Kände mig trött och seg på eftermiddagen så det blev inte mycket gjort här hemma.
Gick ut med Tommy och J. på kvällen och spelade lite golf. Har inte spelat sedan golftävlingen så jag var rejält sugen. Faktiskt så gick det ganska bra. Bättre än på länge i alla fall och jag lyckades skrapa ihop 16 poäng och nollade inte ett enda hål. Har det ens hänt förut? Jag kom i alla fall sist för herrarna hade 18 poäng.
Djur jag såg på golfbanan:
Hål 3: En ihoprullad huggorm som jah trodde var en stor bajshög först.
Mellan hål 3 och fyra: en kopparorm
Hål 9: en hare som skuttade framför tee precis när Tommy skulle slå ut

Nästa vecka ska Peter börja spela och det ser jag verkligen fram emot. Var trist ifjol när han inte kunde gå med ut....


Peter och Angelina ritar....


Kvällen avslutades som vanligt med att jag somnade i Angelinas säng....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback