Halsfluss och en tur till Karlstad...

Stefan kom hem igår med huvudvärk, halsont och feber. Förstod nästan direkt vartåt det lutade. Han är sällan sjuk men när han får ont i halsen så blir det ofta halsfluss utav det.
Eftersom jag skulle jobba idag så frågade jag honom om han kunde klara sig ensam och det kunde han sa han. Åkte upp till Statoil imorse och köpte isglass, dricka och lite mat så han skulle klara sig.

Mitt på dagen så var han så tätt i halsen att han knappt kunde prata och då ringde Anna sjukhuset. Efter en massa strul så åkte hon dit och fick komma in direkt med honom. Väl där så tycker läkaren att det är bäst att de åker akut till Karlstad för ytterligare undersökning. Anna försöker förklara att han har haft mycket halsfluss men det lyssnar inte doktorn på. Han vägrar att skriva ut penecillin för att han hävdar att Stefan inte klarar att svälja dem och för att han låter så "grötig" på rösten". Därför måste de kasta sig iväg 20 mil tur och retur för att få konstaterat att det var...just det...halsfluss....Skrämmande...säger jag.
Halsfluss måste ju för bövelen varenda läkare kunna symptomen på tycker man! Inte direkt någon ovanlig sjukdom. Och att han inte skulle kunna svälja tabletterna är rent bullshit! Jag klarade av att svälja 8 Citodon om dagen när jag hade opererat bort mina mandlar och då ska jag lova er att hålet inte var värst stort de första dagarna. Man sväljer ner om man vet att man måste. Svullnaden går ju ner jättefort när man får penecillin.....
Förvisso är det väl bra om läkarna tar en på allvar men det får ju inte gå till överdrift. Blir väldigt dyrt för Landstinget det där i slutändan och de är inte speciellt glada i Karlstad när de får in fok utifrån. Det märktes minsann när jag och pappa var där när han hade klämt sig i fingret. De har väl antagligen redan fullt upp som det är så det kan man ju förstå....

Nåväl...nu har han i alla fall ett paket Kåvepenin samt ett paket med smärtstillande att tugga i sig de närmaste dagarna. Förhoppningsvis är han piggare redan imorgon. Oturligt nog missar han klassresan tyvärr....Får försöka hitta på något kul med honom istället....

Var på utvecklingssamtal för Angelina idag och det gick bra. Hon hade utvecklats en hel del sedan sist och det fungerade bra det mesta. Gött att höra!

Efter middagen ville hon ut och gå och hon vill prompt åka i Teutoniavagnen som egentligen är för liten för henne. Jag kunde inte under några omständigheter få ner henne i Briokärran så det var bara att ge sig av, Hon knökade ner sig rätt bra i vagnen. Tog en snabb tur runt Strand och det var jätteskönt att få röra lite på sig...

Gav upp försöket med att lägga Lina innan DH började så hon fick titta med mig och Stefan. Efteråt somnade hon dock på två sekunder....

Imorgon bär det av till Arvika för att skaffa pass. Håller tummarna för att hon ska sitta still snällt när hon ska fotas. Det vet man aldrig eftersom jag inte får sitta med henne....


Vår smällfeta katt. När kommer de där små pisse-ungarna egentligen? Det undrar hon nog också. Under tiden roar hon sig med att spöa upp grannens honkatt ett x antal gånger per dag. Det är visst lite go i vår Lizzie trots allt!

Dagens nöt: Reparatören från Säffle som skulle laga vår klocka till ugnen. Bra att ha med sig rätta grejer kanske?

Dagens mums: Ruccola-sallad. Hur jäkla gott som helst! Och så jordgubbar förstås...som vi äter nästan varje dag....

Dagens busigaste: Angelina-hon avslutade kvällen med att rita i soffan...

Dagens fråga: Vad hände egentligen med flygplanet som försvann? Mystiskt....

Nu är det natta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback