Kaosdagar...

Den största anledningen till att jag inte har bloggat på några dagar är att jag har jobbat arslet av mig.
Fredag insåg vi att det skulle bli jättemycket så jag började redan klockan sex. Vicken jäkla tur! Efter första sittningen nere i kyrkan så var hela cafét ockuperat i flera timmar framöver. Det var folk precis överallt och jag kan inte förstå hur alla fick plats! Det var sånt väsen så jag fick be barnen att skrika till mig när de skulle beställa glass för jag hörde absolut ingenting.
När alla skolavslutare hade droppat av så kom det en hel buss med äldre norrmän och sådär höll det på hela dagen.
Kom därifrån först vid fyra och sedan var jag helt tom när jag kom hem. Satt i princip och bara stirrade framför mig.

Skjutsade ut Stefan till Anna och blev bjuden på kaffe där och det räddade kvällen i alla fall....


Lördagen trodde vi att det skulle bli lugnare men oj oj oj vad vi misstog oss. Inte lika kaotiskt som fredag men nästintill.
Jag gjorde i alla fall en dundertabbe och jag förstår fortfarande inte hur jag kunde få sånt hjärnsläpp.
Jag lyckades med konststycket att göra tre stycken smörgåstårtor a` 25 bitar styck med fel röra. Jag hade gjort skinkröra istället för skagenröra!!! Dessutom kom jag på misstaget när jag nästan var klar! Skrek rakt ut och kändes som om nervsammanbrottet var nära.
Det var bara att ta tjuren vid hornen och ringa till kunden som skulle ha dem och erkänna det horribla misstaget. Som tur var så var denna kund en otroligt snäll människa så jag slapp göra om hela skiten. Tur i oturen. Men jag lovar att jag ska läsa både en och två och tre gånger på beställningslapparna i fortsättningen....

När jag kom hem så satt äntligen de sista tapeterna på plats. Blev sååå nöjd! Nu är det bara listing kvar och det blir brosans arbete....


De skimrar sååå snyggt. Nu ska jag bara välja ut några snygga tavlor att hänga där....



Kvällen spenderades i soffläge och ett par avsnitt av Lost avnjöts innan jag stupade i säng....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback