Kiss i kyrkan...

Idag var det då äntligen dags för det som en viss herre har väntat på i många veckor nu. Examen och ett långt sommarlov efter det.
Kan knappt fatta att Stefan har gått nästan ett helt läsår i Smolmark. Det har inte varit helt smärtfritt alla gånger men ändå en klar förbättring från hur han hade det på Silbodalskolan.
Till hösten ska sexan tydligen gå i enskild klass och då blir de bara tio stycken. Tror jag kan bli ännu bättre för Stefan....

Fick lite sovmorgon eftersom vi inte skulle vara i kyrkan förrän kvart i elva. Var uppe halv åtta, duschade och somnade om en stund sedan. Härligt!


Stefan redo för examen och fotar mig samtidigt som jag fotar honom....



Övning innan allt började....

Har aldrig varit i Karlanda kyrka förut och den var väldigt mysig tyckte jag....


Lina läste Emil och sedan fick mamma läsa Alfons i väntan på att examen skulle börja...


De här duktiga tjejerna sjöng "Det vackraste"



...och de här sjöng Ted Gärdestads "himlen är oskyldigt blå" och då höll jag på att börja gråta för den låten är så himla fin...


Stefan o company sjöng ett härligt sommarmedley....


Det var ett fint program med många bra sånger och de elever som spelar instrument framförde låtar på fiol, gitarr och synth. Angelina började bli en aningens rastlös efter halva programmet. Då hade vi ju redan suttit där i över en och en halv timme så det var förståeligt. Hon lade sig helt sonika mitt i kyrkgången men jag tyckte att där kunde hon gott ligga så länge hon höll sig tyst. Men strax efter att föregående bild togs så kommer hon till mig och säger:
- Mamma jag vill ha blöja.
Jag fattar ingenting för hon har ju en blöja på sig. Då för jag se pölen. Strax till vänster om min fot så ser jag en pöl som har runnit ut ner mot stengolvet i mittgången. Får en stark misstanke om vad det kan vara....
Joho då. Angelinas blöja hade antagligen hamnat på sniskan och hennes byxor var genomsura av kiss. Det var bara att packa ihop alla grejer och storma iväg på toaletten....Hade extrablöja med men inga byxor....Som tur var hade hon en klänning över tightsen så helt naken behövde hon inte gå men det var ju inte speciellt varmt.

Hann att lyssna lite på när Stefan spelade på Gamba-trummorna i alla fall. Sedan fick jag tala om för vaktmästaren att det minsann var en kisspöl på fjärde raden. Lite pinsamt faktiskt men det är sånt som kan hända när man har barn....


Sedan åkte vi hem och bytte om och fortsatte till hotellet. Hade lovat att Stefan skulle få äta nacho-tallrik där....Angelina ville inte ha någon mat, bara leka med besticken....



Stefan fick allt en nachotallrik som hette duga. Själv åt jag toast med oxfilé. Väldigt gott. Jag var dock så hungrig att jag inte hann att plåta den maten....Smakade även på Stefans mat när han inte orkade mera...Är man matvrak så är man....

Idag sålde jag mitt barbord som jag på vinst och förlust lade ut här på bloggen för någon vecka sedan. Väldigt smidigt. Eftersom jag har fler saker jag vill sälja så gör jag ett nytt försök....Den här gången är det Angelinas sittkärra. Är du eller någon du känner intresserad? Hör av er till mig på [email protected]


Teutonia Mistral S-06. Den där grejen som är i mitten är sönder och det är några hack i handtaget. Annars är den väldigt fräsch.







Angelina var dödstrött när vi äntligen kom hem men hon skulle absolut ut och cykla. Därför bröt hon ihop helt när hon såg att Jonna hade hennes cykel. Lyckades trixa över henne till sin egen cykel och sedan var det lugnt...i typ tio sekunder när Angelina fick nästa gråtattack....Till slut så gav jag upp, tog in ungen och sa att hon nog borde ta en bok och lägga sig och vila lite. Det gjorde hon också och somnade inom två sekunder...

Jag själv har äntligen rustat upp lite här hemma. Har knappt hunnit med att diska den här veckan så nu har jag gjort bland annat det. Sedan har jag satt ut en hel hög med blommor i fönstrena, dammsugit och skurat hela huset, städat Stefans toalett (blä) tvättat och vikit ren tvätt. Känner mig SÅÅÅ nöjd med mig själv...

Peter kom som tur var hem redan idag så imorgon kan jag börja tidigt på jobbet. Redan klockan sex. Lär nog behövas för imorgon väntar regelrätt kaos. Brukar i alla fall bli det vid skolavslutningen och jag tror inte att det blir något undantag imorgon med tanke på hur veckan har varit hittills....

Har upptäckt att det är midsommar redan nästa helg och har som vanligt inga planer. Långtidsprognosen visar på bra väder och det får man ju innerligt hoppas. Kanske vi tar en tur upp til Ösjön? Vore nog ganske lugnt o gött...Eller premiärtur med båten kanske? Vi får se....det brukar bli bra på alla sätt ändå...

Dagens fundering: När vi var på hotellet sjunger plötsligt Angelina: Näcken sitter i bäcken och skrämmer små barn.....Jag blir fruktansvärt häpen och undrar vem i alla sin dar som har lärt henne detta. Misstänker Stefan men han bedyrar att han är oskyldig. När jag frågar Angelina svarar hon till sist: Bullerbyn. Visst ja, där sjunger de ju den! Tyckte att det lät bekant.....Herrejesus va hon snappar upp allt den tösen....

Dagens friaste människa: Stefan som knappt kan fatta att han har sommarlov...

Dagens lortigaste: Mitt golv innan jag skurade...Blääää

Dagens fråga: Undrar när vårt nya bord anländer? Blev väldigt tomt i vardagsrummet nu utan barbordet.

Dagens tröttaste: Peter som har gått och lagt sig...

Nu ska nog jag också snart krama kudden...Gonatt

Kommentarer
Postat av: Ulrica Simonsson

Vad ska du ha för vagnen??

2009-06-12 @ 16:22:29
Postat av: Tessan

Tusen spänn tänkte jag mig. Du får gärna komma upp och kolla på den live om du vill. Bara att du hör av dig.



Kram Tessan

2009-06-14 @ 10:39:40
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback