Nattuggla igen....

Ja nu var vi tillbaka i gamla onda vanor. Nattvakan. Den här gången var det faktiskt Stefan som väckte mig vid tjugo över tolv och sa att han trodde att det var en katt instängd nere. Det var det inte utan det är de sablans hankatterna som står utanför och jamar så man blir knäpp!

Somnade med Lina efter fotbollen. Kände att det kunde vara intressant att kolla matchen idag. Görroligt att de lyckades att ta sig till semifinal! Spelade ju en aningens roligare fotboll än senior-landslaget dessutom och framför allt: De visste hur man gjorde mål! Så på fredag blir det semi mot England. Heja Sverige!

Eftersom jag valde fotbollen så missade jag både Allsången och Morden i Midsomer. Två program som bara är sommaren. Nåja det kommer fler gånger....

Annars så har jag jobbat idag igen och det var varmt vill jag lova. Jag och Bittan fick klara oss utan L. som var ledig idag. Det gick bra för det var en aningens lugnare med folk jämfört med igår. En hel del var nog på stranden skulle jag gissa på....

På eftermiddagen roade jag mig med att grilla (läs elda) en fläskfilé åt mig och barnen. Det gick att äta i alla fall och Stefan åt sin vana trogen upp cirka ett halvt kilo kött samt något kilo potatissallad. Angelina däremot ville inte ha och åt istället upp en ask med jordgubbar all by herself. Jag lyckades äntligen få tag på svenska idag som var supergoda (ja jo jag fick smaka typ tre stycken). Sista asken snöt jag till mig dessutom.

Hade tänkt att gå ut på en promenad men Angelina ville hellre leka med Jonna och då är det inte lätt att säga emot.
Får bli imorgon istället. Då är jag ledig och då ska jag fixa Angelinas pool på baksidan så ungarna har något att plaska i. Kan behövas för det lär bli varmt. Härligt!

Nu ska jag sätta mig ned och kolla lite semester-alternativ. Till och med Peter hade lite ångest över att vi inte har bestämt oss för vad vi ska göra än. Vi har en liten plan så jag ska kolla vad det finns för möjligheter.....

Gonatt för idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback