Pust...det är FÖÖÖR varmt!

NEJ DET ÄR DET INTE! säger jag. Jag verkligen avskyr när folk efter två dagars värme börjar att klaga. Tjugofem grader är inte för varmt. När temperaturen letar sig uppåt 35-40 då är det legitimt att klaga, inte innan.
Det är bara att tänka tillbaka knappt en vecka tillbaka. Midsommarafton, typ 10 grader, störskurar av både hagel och regn och fleecetröjan på. Avskyvärt!
Nehej. Omfamna de futtiga varma dagar som är i detta land gjort av blåst, regn och slask eller flytta till Grönland eller något annat ställe!
Visst...jag tycker det är vamt jag också men det finns ju alltid vatten och parasoller till exempel. Man behöver ju inte ligga och pressa mitt i solen hela dagen....
Såhär vill jag att det ska vara i minst två månader till.....Okej då, det får väl regna på natten då för grönskans skull....

Idag har det varit lite slappdag känns det som. Relativt lugnt på jobbet och jag var ganska seg efter allt ståhej i natt. Kunde först inte sova, sen slogs hankatterna utanför och Lizzie blev galen och satt och morrade i ityp en kvart. Ett jäkla halllå var det. Sedan när jag äntligen lyckades slumra till så vaknade Angelina kvart över tre och ville ha yoghurt! Jippie!
Som tur var orkade jag somna om efteråt annars hade jag nog aldrig orkat masa mig upp imorse.

Peter kom hem, dunderförkyld, vid niotiden så Angelina slapp att gå på dagis. Det första hon gjorde när pappa kom hem var att kissa på sig. Inte en droppe på fel ställe på hela veckan varken dag eller natt, men när pappa kom hem blev hon väl så exalterad att hon glömde kissa pottan.
Idag har hon dessutom varit lite halvtaskig i magen så nu är blöjan på för säkerhets skull. Är väl värmen som ställer till det antar jag.

Nu ska jag gå och umgås lite med min stackars sambo innan han somnar.
Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback