Passkrångel och filmtajm

Idag fick vi en härlig sovmorgon och vaknade inte förrän halv nio. orsaken till sovmorgonen var ju inte så kul direkt (Stefans halsfluss) men han mådde lite bättre idag. Kunde i alla fall svälja dryck bättre.


Här är en väldig taskig bild av när han ska svälja penecillin-tabletten och då har jag ändå delat den itu. Alla som inte har haft halsfluss någon gång kan inte ens föreställa sig hur smärtsamt det är....

Eftersom vi funderar på att ta en restresa under semestern så är vi tvungna att få ett pass till lilltösa. Därför styrde vi idag kosan till Arvika för fototagning. Hade mina misstankar om hur det skulle gå och tyvärr besannades de. Angelina hann knappt sätta sig på pallen mitt emot kameran innan det var kört. När damen i receptionen hissade ner kameran i Angelinahöjd så blev hon förstås dörädd!
- Försök att få henne att titta rakt fram och så får hon inte skratta, informerade damen....
Jaha ja...lätt för henne att säga....Angelina skrattade dock inte. Hon skrek och grinade och kunde inte förstå varför mamma inte tog henne därifrån. Jag försökte förgäves att få henne att titta på den söta igelkottskramdjuret som låg ovanpå kameran.
Under tiden hade det närapå tomma lilla väntrummet fyllts med typ tjugo pers så då började jag att bli lite svettig och nervös.
Till min förvåning så bad damen mig att kolla på skärmen om bilden hon tagit var OK.
Fattar inte hur i all världen människan hade lyckats få en bild ens....
Den såg horribel ut. Angelina gapar så alla tänder syns och blicken är fylld av skräck men jag sa helt kort:
- Duger den för er så duger den för oss. Jag kommer aldrig att få tillbaka henne på den där stolen igen....
Så nu får Angelina stå ut med sitt passfoto i fem år. Tror visserligen inte att hon bryr sig nämnvärt heller..
.
.
Polishuset i Arvika. Hade lite problem att hitta hit eftersom Arvika inte är en stad som jag besöker värst ofta. En hjälpsam man på Såguddsparkeringen hjälpte mig dock. Jag var i alla fall i närheten och snurrade....



När vi kom ut igen var Angelina glad som en travhäst igen...


Åkte direkt hem igen och Angelina spenderade en stund ute i blåsten medans jag försökte få något gjort. Inte så enkelt när man måste springa och kolla henne hela tiden.

Var i valet och kvalet om det skulle bli någon golf idag men när Bittan ville med så var det inget att grönne på längre. Vädret var ju hyfsat i alla fall.
Idag började det riktigt bra men sedan var jag tillbaka i det gamla vanliga trallen igen med slag som bara rinner iväg. Det som är mest frustrerande är att det inte är samma fel hela tiden. Ibland är det utslagen som krånglar, ibland puttningen, ibland det långa spelet på fairway. Jag spelar helt enkelt pissdåligt över lag just nu....Skittråkigt! Känns inte så kul inför tävlingen på söndag. Hoppas att jag skärper till mig då och har lite marginaler på min sida. Det lär behövas.


Här hade jag i alla fall marginalerna med mig. En bra drive på åttan som INTE gick i bäcken. Nästa slag gjorde nästan det istället. Man får inte vara glad så värst länge....


Kvällen har spenderats framför TV:n för jag och Stefan har haft filmkväll. Det var alldeles för längesedan sist och jag vet att han tycker det är jättekul. Han fick faktiskt i sig lite smoothie förut och en milkshake så nu är han definitivt på¨bättringsvägen stackarn...

Hade lite lite energi kvar så jag dammsög hela huset. Skura ska jag göra imorgon bitti tänkte jag....


Eftersom jag aldrig får tummen ur och lägger ut det här bordet och stolarna på Blocket så kan jag ju i alla fall börja här. Är det någon som är intresserad så hör av er! Bordet ska tyvärr bort. Gillar det jättemycket men vi kommer inte att ha plats för det när det nya bordet anländer...


Lite annat:

Bara att konstatera: det är för krångligt att få ett pass till småbarn nuförtiden!

Nu är inte flygplansolyckan ett mysterium längre. De har ju tydligen hittat vrakdelar överallt....Usch och fy! Kändes inte lika roligt att kolla restresor längre....

Längtar till lördagen. Då ska jag flaggvifta litegrann, dricka en öl eller två och kolla fotboll! Sol ska det vara också....

www.yr.no är verkligen en fruktansvärt bra vädersajt!

Har aldrig provat att spela golf efter ett par öl. Undrar om det går bättre då?

Lady Gagas nya låt är superbra! Kommer dock inte ihåg vad den heter men har hört den tre gånger idag. Me like!

Är skrämmande beroende av att kolla vad alla har för sig på Facebook. Nyfiken i en strut som jag är....hihi...

Imorgon är det jobb igen och La Pedro kommer hem sen är det snart hälja....Gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback