Värmeslag och kalasigheter

Jisses vilken värmebölja vi har hamnat i! Det känns ju som att vara utomlands när man går utanför dörren. Till en viss del inomhus också...i alla fall när man sätter igång luftkonditioneringen....
Idag var det jobb igen. Hade av någon anledning ställt klockan på 7.00 och fattade inte ett smack när den ringde. Jag börjar ju inte förrän halv nio. Vid kvart i åtta lyckades jag masa mig upp....

Idag var det vääldigt lugnt på jobbet. De flesta var nog sunt nog på beachen antar jag. Jag var seg som sirap hela dagen och timmarna sniglade sig fram.

När jag kom hem tog jag ett ryck och städade ihop lite. Blev helt genomsvettig av bara det! Sedan kom Glennsan med Linnéa och vi for direkt ut på kalas till Snarkil. Denna gång var det Jonathans fjortonårsdag vi firade....


Födelsedagsbarnet



Linnéa var väldigt fascinerad av klövern...som hon också smakade lite på...


Lina gungade förstås....


Och sedan klättrade hon lite....



Den mysiga dammen hemma hos Jessica och rakt fram står knottfångaren. Den lär ha att göra denna sommar...



Jag sköt lite bollar på en nöjd Noah....



Sedan blev det glass, maränger, grädde, rulltårta och jordgubbar för hela slanten. Tror att Linnéa åt mest faktiskt....
Lina diggade marängerna mest. Tror faktiskt aldrig att hon har ätit det förr....


Linnéa attackerar en sparkcykel



Chicko hoppas att få lite tårta


Vid halv tio var båda kickorna rejält trötta och fnittrade hejdlöst i bilen på väg hem....


En mycket trött Tessan också....


Nu sover de efter lite om och men båda två i min och Peters säng. Han får nog ta soffan när han kommer hem inatt. Colles Compagneros befinner sig just nu på spelning på Tjolitta så det blir säkert inte tidigt misstänker jag....

Jag själv kommer nog inte att somna i första taget misstänker jag fast fast jag borde ladda upp batterierna inför morgondagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback