Renovering kan börja....

Ja nu är det då söndag kväll och här har vi banne mig slitit som djur hela dagen. Vi har burit, plockat, ställt undan, sorterat, kastat och så vidare och nu har jag till och med träningsvärk i bägge vaderna av allt springande i trappan. Känns som om jag har gått upp och ned för den minst hundra gånger idag!

Började dagen med att åka till miljöstationen och slänga lite grejer. Fortsätta till brorsan för att hämta mer banankartonger att packa i. Var lite skeptiskt till att gå in i huset eftersom Linnéa har spytt ganska konstant sedan i onsdags men jag höll mig påå behörigt avstånd. De har verkligen haft otur den här helgen för igår hade både Glenn och Andréa feber samt att Glenn fick ryggskott häromdagen. Kul liv!

Sen var det bara att sätta fart med alltihopa....


Allt är borta ur köket! Alla skåp tomma och urplockade....




Angelina tog med sig ryggkliaren, kudden och täcket och lade sig på golvet och kollade Bamse mitt i all röra...



Framåt eftermiddagen var vardagsrummet också ganska urplockat...


...sånär på lite större möbler som får stå kvar...


Peter plockar med det gamla köksbordet till Moss...



Helt plötsligt är Stefans rum förvandlat till vardagsrum/kök.


Tur att det är ganska stort så kylskåpet får plats. Blir nog ganska bra ändå i brist på annat....


Kvällen har jag spenderat på cafét där jag har städat både inne och på uteserveringen samt föberett lite inför imorgon. Nu tycker jag faktiskt att jag har gjort mig förtjänt av att gå och knyta mig....Hörs i möra....Då drar hela projektet igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback