Branäsresan i bilder...

Nu har vi kommit hem ifrån vår weekendresa i Branäs. Trötta men väldigt nöjda. Helgen har varit superbra med det bästa väder man kan få, mycket god mat och trevligt sällskap. Kort och gott kanon! Här följer en del bilder från resan.


Äntligen på väg efter att ha proppat svärfars bil knökefull med mat, kläder och skidutrustning samt pulka. Peter sitter som vanligt vid ratten....


Lina i bilen strax innan hon somnade...


Första stoppet. Rasta i Nyängen. Stefan överskattar temperaturen som vanligt...


Maja är nöjd och gla....


Hamburgare fick det bli....



Äntligen framme i stugan och Stefan jävlas med Peter o Johan...


Mysfarbror Peter läser för småtjejerna....



Ja vad ska man säga....


Lina sover som en gris och pappa spelar spel på mobilen...

Första kvällen blev det mest mys i stugan och inge mer men det räckte gott.
Andra dagen såg Maja till att vi alla kom upp i tid.


Vår egen lilla söta väckarklocka....


Dag två började med att vi skulle försöka få tag på skidor till Angelina och Peter. Trodde att vi skulle kunna ta Gondolen ner till byn men vi hittade ingen bra väg. Packade in oss i bilen och for ner istället. Sedan tillbringade vi en dyg timme i en en fullpackad varm och trång lokal där alla skulle ha skidor, pjäxor och stavar. Angelina var förvånansvärt snäll ändå. Jag ville bara ut i backen i det underbara vädret. Nästa gång förbokar vi definitivt! Man lär så länge man lever...
Detta blev dagen när Peter stod på ett par slalomskidor för första gången på tjugo år. Tyvärr kunde jag inte vara med eftersom vi delade liftkort men han klarade att åka ned till dalen och då tycker jag att han ska ha med beröm godkänt!


Peter är utrustad för lite skidåkning


På väg till backen med typ två ton utrustning. Kändes i alla fall så...



Hann att åka några backar och sedan helt plötsligt drog värsta snöovädret in så det var bara att återvända till stugan för jag såg inte ett dugg!



Angelina gallskrek när vi försökte få på henne pjäxorna så någon skidåkning för henne blev det inte. Åka pulka med pappa var däremot roligare! Måste bara säga att skidorna vi hyrde till Angelina var det sötaste jag har sett. Ett par Rossignol 67 centimeter långa. Glömde tyvärr att ta kort på dem....Vi får göra ett nytt försök nästa år...


Snö fanns det i alla fall gott om och solen sken hela eftermiddagen efter det korta snöovädret.



En rödkindad Angelina



Jag har tråkigt en den långsamma knappliften så jag passade på att ta kort på Vera....


Uppe på toppen. Underbart med kvällsol! Vi bodde definitivt på rätt sida backen!


Tyvärr såg backarna ut som puckelpistar i slutet av dagen så det kändes i benen kan jag säga!


Det är låångt ned till dalen...


Hej hopp här kommer Vera!



En trött Stefan gosar med Maja


På fredagskvällen samlades vi allihop för tacokväll! Jag stekte tre kilo köttfärs! Barnen fick käka först



De vuxna slappade i soffan...


Mikaela underhöll som vanligt Angelina...Mikaela är hennes stora idol



Stefan håller på att somna sittandes i soffan

Dag två var det bara att kasta sig ut i backen i den strålande solen. Klarblå himmel och nypistade backar. Kan det bli bättre???



Tjiho! Här gick det undan i den nypistade backen!



Här uppe var det varmt men det blev värre när jag o Stefan drog på full speed ner mot dalen där det var 15 minus. Trodde att jag skulle förfysa hela ansiktet! Köpte en skidmask till Stefan.




Ytterligare ett "liftkort"



Rullbandet var Lina tvungen att prova på. Dock utan skidor.



Härligt att bara ligga ner i snön!



Maja var också med i pulkabacken!



Den här bilden skickade Peter till mig när vi satt i pulkabacken. Då satt han och Johan i Toppstugan och tog en öl. Cool bild!



På kvällen var vi vrålhungriga och gjorde egen pizza! Gos som bara den men sedan blev vi proppmätta och kollade Melodifestivalen. Jag tyckte att Agnes och Sarah Dawn Finer va bäst!


Peter var Majas favorit



Johan ser riktigt aspack ut men det var han inte...bara väääldigt trött



Jag sexar till det i understället som dessutom är trasigt....



Imorse blev det storstädning av stugan...




...innan vi lämnade ett råkallt och grått Branäs och åkte hem till Årjäng igen.

Borta bra men hemma bäst!

Kommentarer
Postat av: Peter Broms

men för i helvete...har du lagt upp den bilden på mig vill jag nog se fin bilden på dig med...

2009-03-03 @ 22:17:17
Postat av: Peter igen

sorry såg nu att din finbild var med åxå....puss på dig smöla

2009-03-03 @ 22:20:49
Postat av: Tessan

Såja såja...lugn o fin...jag la i alla fall inte ut handduksbilden! puss själv!

2009-03-03 @ 23:35:08
Postat av: Inga M

Kul att se alla bilderna från Branäs! När vi hade barnen boende hemma brukade vi också ta minst en Branäs-helg per säsong. Det är fint där uppe och vi bodde oftast tillsammans med flera kompis-familjer i ett sånt där grått hus som Du hade bild på förut. Det var uppsluppet och kul och vi berättar fortfarande historier om våra äventyr där.(Mindre kul förstås ett år när Markus drattade ner för en isvägg offpist första åket och bröt nyckelbenet! Fast han sörjde mindre än vi, för han fick tillbringa helgen med en massa tv-kanaler som vi inte hade hemma på den tiden :-))

2009-03-04 @ 06:46:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag var faktiskt med S, Å-B o R. i Snarkil en gång där uppe. Tror det var 92 och då var ni också med och vi bodde i ett sånt där parhus nere i Dalen. Jag och S. blev sjuka så vi låg mest inne hela veckan och kollade TV. Kommer ihåg att gubben din åkte längdskidor i slombacken och jag tyckte att han var lite smått galen!Hahaha

2009-03-04 @ 09:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback