Låååång dag

Nu är klockan över midnatt och jag har ännu inte "slutat" för dagen. Har precis målat vindsluckan men jag är inte så säker på att det blev bra. Gillar inte att göra sådana grejer när jag inte har någon hemma att rådfråga. Är så rädd att det ska bli fel. Jag är ju rätt så urkass på sådant där pysse. Hr också hunnit med att riva ner tapeterna i hallen. Följde mammas och Lasses tips att spruta vatten på dem först och det gick bra mycket bättre.
Gruvar mig nu för att riva tapeter i trappnedgången för där lär det inte bli lika enkelt. Skulle nästan tro att vi får bredspackla alltihop. Suck! Hur kan någon tycka att sånt där är kul????

Idag har jag inte haft några hantverkare här för de kan inte göra så mycket innan köket anländer och det gör det förhoppningsvis imorgon eller på torsdag.
Imorgon är jag ledig så då ska jag försöka ta ett ryck och städa undan litegrann....Är trött på att allt är fullt av sågspån och annat smuts....

Idag bestämde jag mig tydligen för att ta en sovmorgon och vaknade typ en halvtimme försent. Gick ganska bra ändå och jag kom bara någon minut för sent till cafét.
Har börjat lite med påskpyssel på jobbet idag. U. fick pressa marsipan och det tyckte hon var skoj tror jag. Det är så fullt upp hela tiden på jobbet nu så det gäller att ha tungan rätt i mun och lägga upp arbetet ordentligt så man hinner med. Har haft fullt sjå för att kunna sluta tre så nästa vecka kanske jag får förlänga Angelinas dagistid.
Det märks att hon har vant sig att vara på dagis lite mer för både igår och idag så sa hon:
-Mamma det är roligt på dagis! när vi gick hem. Härligt att hon tycker det i alla fall....

Har haft cirkelträning i vanlig ordning och idag var det nästan fullt på passet. Väldigt svettigt var det i vilket fall som helst.Kunde vara med en del själv så jag känner mig riktigt mör i kroppen.
Direkt efteråt åkte jag hem och hämtade Stefan. Hade lovat honom att vi skulle bowla. Tyckte det var dags att bara vi två skulle hitta på något ihop.
Det blev en jämn omgång och vi hann spela nästan fyra serier. Hade riktigt ont i fingrarna efteråt och jag misstänker att det blir en del träningsvärk imorgon....Jag vann i alla fall till slut men det var egentligen bara en omgång jag spelade bra (hade 153 p).

Nu ska jag i alla fall gå och sova för jag är helt slut både i kropp och själ....
Imorgon börjar allvaret....SM-final i hockey!!!! Yeeesss va kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback