Packat o klart

Puh....nu är allt (i alla fall nästan) packat och klart inför Stockholmsresan imorgon. Fick lite beslutsångest förut för jag lånade ett par snygga stövlar av mamma till min Melodifestivaloutfit men jag kan inte bestämma mig om jag ska ha dem eller mina egna. Får helt enkelt släpa med bägge paren....Så är det ju. Alltid när jag åker så har jag för mycket med mig. Ska jag vara borta en vecka packar jag för två och nu när det bara egentligen rör sig om två dagar så har jag med för fyra. Nåja....så länge man orkar bära själv så....

Har lämnat Angelina hos mormor och som vanligt är det väldigt ångestladdat för mig. Har ju knappt sett henne på hela dagen eftersom jag har jobbat. Jag vänjer mig nog aldrig med att vara ifrån min lilla skrotis.....Saknar henne nästan innan jag har åkt.

Peter lyckades i alla fall få upp min bil från baksidan av cafét så nu kan mamma låna den under helgen. Skönt. Ett problem mindre....

Innan jag går och lägger mig i några timmar så ska jag försöka tippa hur det går i Melodifestivalen imorgon så får vi se hur många rätt jag får....

1. Måns Zelmerlöw - han har väldigt många fans bland både kidsen och äldre. Tyvärr så blir det nog han. Inget ont om låten eller Måns men problemet är att den låter som Hero och det gick ju inte så bra i Europa som ni kanske minns....

2. Caroline af Ugglas- har plötsligt seglat upp som den stora favoriten den senaste veckan, men jag tror inte att hon når ända fram....

3. Malena Ernman- denna hemska eurodisco/opera tror jag kan gå långt. Vet inte varför folk röstar men har de gjort det en gång så kan de göra det igen. Skulle antagligen ha en bra chans i Eurovision.

4. EMD-kidsens favorit. Kommer att få många röster från dem.

5. Sarah Dawn Finer- den enda riktigt bra låten i det här startfältet men jag tror inte att svenska folket har fattat hur magnifik och storslagen den här balladen verkligen är. Tyvärr. Jag kommer i alla fall att njuta av stunden när jag sitter där i Globen och får lyssna på den live.

Sådär ja. Nu är det ju bara att hoppas att man har fel....

Förresten så lyckades Bittan att få tag på U2-biljetter till Ullevi den 1:a augusti så då blir det hållaballoo. Tjiho! Ska bli hur kul som helst. Jag och Peter hakade på direkt. Bono here we come!

Näe nu måste jag verkligen sova lite för Glennsan kommer halv sex imorgon och hämtar oss....

Vi hörs o ses.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback