Psykbryt

Åååå vad jag njuter just nu. Båda ungarna är äntligen i säng och jag är helt själv! Idag trodde jag stundtals att de skulle ta livet av mig båda två. När Stefan kom hem ifrån skolan fick jag psykbryt. Först påstod han att han inte hade någon matteläxa (för att han hade glömt boken alternativt eller inte hittat boken i skolan). Genomskådade bluffen direkt eftersom den låg i hans ryggsäck igår och det gör den bara när han har läxa (förhoppningsvis). Idag fick han en ny ryggsäck och jag lät matteboken ligga kvar i den gamla med flit så den skulle vara kvar här tills läxan var gjord. Därför visste jag att han ljög.

Sedan kom det stora psykbrytet när jag för femtioelfte gången idag plockade upp kläder som Lina hade dragit ut från sin garderob. Stefan hakade såklart på och tyckte att Lina borde lära sig att plocka upp själv "för det får jag göra". Då brann det kan jag lova! Hade en uppläxning av honom i ungefär en kvart om att han borde knipa mun och titta sig omkring ett slag. Hans grejer ligger nämligen precis över hela huset. Det är blöta handdukar, smutsiga kläder, ytterkläder på golvet i hallen, papper, TV-spel ja jag kan fortsätta i evigheter. Han var bättre ett tag men nu är han tillbaka till gammal god slarvig form igen så nu blir det andra bullar i fortsättningen. Jag kan inte spendera all min lilla fritid åt att bara städa, plocka, tvätta, diska för då blir jag TOKIG! Är man elva år så kan man väl för helvete lära sig att man inte kastar jackan på golvet när man kommer innaför dörren! Eller har jag fel????

Den här kvällen avslutade han med att gå rotar-runda i hela huset för att leta efter ett par benskydd som han inte behöver förrän om flera veckor när det är klasscup. Menb han var naturligtvis tvungen att ha dem NU! Lyckades avstyra projektet men han kom snart med ett nytt. Då skulle han prompt lyssna på en ljudbok och det kunde han ju inte göra för hans dator är som vanligt knäpp (för att han laddar hem allt mellan himmel och helvete och drar hem en massa virus). Han undrade om han kunde låna Linas CD. Var inte så pigg på att gå in och börja rota på hennes rum eftersom hon sover och det vill jag gärna att hon ska fortsätta med. Då blev det ett jäkla hallå om det också så jag blev så illa tvungen att hämta CD-spelaren ändå bara för att få slut på tjatet och få ungen i säng. Men mitt humör vid den tidpunkten var below zero kan jag säga....

Nu har jag gnällt färdigt på barnen. De är trots allt underbara för det mesta och absolut när de sover, men ibland blir det för mycket bara.,...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart att ungarna ska lära sig hålla ordning runt sig. Det är bara en björtjänst att springa runt och plocka efter dem. T om Lina kan om hon vill så liten hon är. Du minns väl själv den svarta sopsäcken eller ?????? Den hade ialla fall en viss förmåga att få er att städa. En sak till. Jag läste din blogg vad du skrivit när jag var borta och blev jätteglad att se att du längtade efter lilla mamma. Tänk vad det värmer. Jag måste medge att jag längtade efter er också trots lyxkryssning, sol och hamburgare. Kram

2009-03-11 @ 22:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback