Ursäkta röran-vi bygger om...

Ja nu är vi äntligen på gång med köksrenoveringen efter många om och men....
På måndag är det dax och innan dess är det mycket som ska väck. Imorgon får det bli en heldag med flyttande och kassering av grejer. Peter har redan börjat lite smått idag....


Panelen är borta och även båtfönstret....


Grejer överallt.....Snart ajöss till urfula köket!


Vardagsrummet ska också plockas ur. Var fan ställer man alla grejer? Vardagsrummet är på 32 kvadrat och är största rummet i hela huset....


Sista måltiden som tillagas i urfula köket. Lövbiff med potatisgratäng, kryddsmör och sallad....

Förutom att vi har kniven på strupen att bli färdiga med allt tills på måndag så har det varit två minst sagt krävande arbetsdagar för mig så jag är ganska mör just nu....
Fattar inte riktigt vart allt folk kommer ifrån. Igår var det ungefär lika mycket som på en skärtorsdag, en vanligt fredag. Knäppt. Undrar då hur det blir nästa helg när alla har fått lön? Tror inte att jag vill veta....Fötterna känns i alla fall bättre och det är gött de....
Lina och Peter kom och hälsade på mig på jobbet för Peter hade ett möte. Lina hjälpte mig med disken. Då tappade jag en kopp i golvet som gick i tusen bitar och Lina tittade på mig med rynkade ögonbryn och sa:
-Dumma mamman. Sedan skulle hon prompt sopa upp efter mig. Gullunge! Annars åt hon mest räkor och så lite choklad förstås så hon var nog rätt så mätt efteråt.

Hann hem till hockeyn  i alla fall och det var skönt att se Färjestad spela idag. Äkta hattrick av Soumenvori (har ingen aning om hur killen stavar sitt namn) satt fint och Gustavsson fick hålla nollan igen! Nu tror jag på fyra raka! Go FBK!
I den andra semifinalen blir det nog sju matcher. Kvitterat idag.


Dagens FBK-hjälte!


Sen var det då äntligen dags för Robinson. Har faktiskt saknat den såpan litegrann. Den enda såpan jag någonsin har gillat (förutom första säsongen av Big Brother). Det är fascinerande att se hur folk frivilligt kan utsätta sig för ormar, spindlar, matförgiftning, lort, jobbiga människor och hemskt klimat frivilligt. Det här året verkar det dessutom vara värre än vanligt. Det var ju urkul att se deltagarnas miner när de insåg att de skulle bo i ett träsk och inte på en paradisstrand.
Tyckte däremot att det var lite svårt att få en bra tiduppfattning och i början är de ju så många att man inte hinner att se allihop. Skåningen med tuppkammen var ju med nästan hela tiden i detta första program. Det fanns dock några som jag inte skulle ha klarat av. Först och främst den där Beatrice. Verkade otroligt jobbig och jag fattade nada av hennes resonemang om huset. Varför riva en befintlig boplats. Den andre som jag direkt fattade motvilja mot var den där Lidingö-snubben som vann Plankan. Han verkade jävligt dryg och dessutom ganska otrevlig. Jaja...vi får väl se vad som händer i fortsätningen. Ska bli intressant att se om Mika hittar någon ny att hångla med....


Bea- verkar vara en ganska jobbig brud....


Mika-tog på "järnmasken" när Michel åkte ut och grät floder...Funkade inte så bra det där...



Usch vilken dryg jävel...


Nu ska jag plocka lite till tror jag och sedan måste jag ladda inför morgondagen....Har ni lust kan ni gärna få hjälpa till...


Kommentarer
Postat av: Inga M

Sommervouri eller nåt sånt tror jag. Vi var där, vilken stämning i Löfbergs Lila! Skellefteå var pinsamt passiva, jag tyckte så synd om dem. De gav upp till slut och ville nog bara få åka hem.



Ha en bra söndag trots eventuell byggröra!

2009-03-22 @ 09:04:03
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback