40-årskalas...

Hejsan hoppsan. Idag var det verkligen gruvsamt att kliva upp och gå till jobbet. Dessutom vaknade Lina för tidigt och var sur och grinig och insisterade på att jag skulle bära henne. Inte så lätt när man försöker klä sig och sminka sig och komma iväg till jobbet i tid.

Var väldigt lugnt till en början så vi trodde att vi kunde slöa hela dagen men icke...vid tolvtiden sa det bara PANG och så var det full rusch som vanligt...Betjänade ett par riktiga, ursäkta uttrycket, surkärringar som gjorde mig riktigt trött till sinnet men annars gick tiden undan....

Efter jobbet var det bara att byta om inför kalaset. Gick snabbt för mig. Det var värre att fånga in en trött och bångstyrig Lina som skulle dra ut varenda klänning i hela garderoben innan hon bestämde sig för vem hon ville ha....

Kom dock iväg sent om sider och hämtade upp pappa innan vi fortsatte till Snarkil. Där var det fullt hus vill jag lova och vi bjöds som vanligt på jättegod mat samt tårta och glass. Hann att ta lite bilder i alla fall fast jag mestadels fick stå ute vid gungan och putta på Angelina....


40-åringen i egen hög person. Enda bilden där han inte envisades med att blunda....



Kalasets yngsta deltagare och kanske gladaste också....



Fina blommor i massor....


Det var inte bara Lina som gungade. De andra barnen fick låna dem ibland också



Lina hittade grävskopan i sandlådan. Fixade hon galant...


Lite rugby hanns också med...


Dags för efterrätt. Sååå smarrigt!



Lina slickar sig om munnen...


Inte konstigt när det här står på bordet. Lina åt nog minst en liter med hallon, blåbär och grädde!


Ja må han leva! Ett fyrfaldigt leve...


Jag fick på begäran av födeslsedagsbarnet sjunga "Balladen om den kaxiga myran" (en låt jag förövrigt tycker är jäkligt kul) och sedan fortsatte Sebban med allsången.



Åååå Dagny....


Nicole har fått nog av kalas och har somat i mammas knä....


Kort därefter tog också vi farväl och åkte hem. Plockade upp Stefan i Årjäng. Han hade varit ute och skatat hela kvällen.
Angelina somnade på typ två sekunder så nu har det bara varit lugnt och skönt resten av kvällen. Peter är på extra lång "reparkväll" med tillhörande öldrickande så han blir nog sen....
Imorgon får det nog bli en golfrunda igen om vädret tillåter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback