Har du slutat blogga?...

...frågade Peter mig imorse.
Vadå slutat? undrade jag lite stilla. Det var väl inte så längesedan jag skrev, eller??? funderade jag. Men sedan kom jag på att det var ju ett litet tag sedan sist faktiskt. Dagarna går så ofattbart fort och jag har jobbat som en gris. Resten av tiden har man bara njutit av vädret och då sätter jag mig inte framför någon dator, det vill jag lova.

Idag började jag i alla fall att fira Mors Dag med att gå ut på en tidig golfrunda med Bittan och C. Tjugo över nio slog vi ut och sedan vill jag typ glömma resterande fyra timmar av den rundan....Spelade totalt pissdåligt och träffade knappt en boll! En kamp från början till slut (dessutom i en lite lagomt varmt väder) som tog mig ut i högt gräs, djupa dalar, vatten och en himla massa sandbeklädda hålor. Bittan spelade i alla fall bra men det hjälpte ju mig föga. Nu har jag precis en vecka på mig att hitta formen för nästa söndag är det tävling igen. Spelar jag såhär så kan jag lika gärna stryka mig direkt!


De här fyra supersöta ankungarna kom knallandes bredvid greenen på åttan....


Tog vägen inom Moas Garden på hemvägen och inhandlade en miniros till mamma och lite smått och gott till mig själv.
Sedan blev det äntligen plantering när jag väl kom hem. Hade i alla fall fått med mig blommor så det räckte till lådorna under fönstret samt några krukor men jag vill förstås ha fler....Hade inte köpt några röda blommor så det får det nog bli också. Tycker att det är viktigt att det blir lite färg också....Var väldigt nöjd med några minipetunior som var jättesöta.


Varken jag eller brorsan har någon fantasi så det fick bli denna blomma till vår mor....men det är ju tanken som räknas....

Angelina hade också kommit hem från Sunne och det var sååå skönt att se henne igen. Hon har lekt med Jonna precis hela eftermiddagen. Tror att de har saknat varandra.
Sedan kom Glenn med family och hälsade på. Peter fixade hans dator medans vi andra slappade i trädgården....


Lina och Linnéa leker....


Jonna är go mot Lizzie. Fortfarande inga kattungar...


Lina puttar på Linnéa


Bästisarna och bilen...

Efter lite grillmat så bar det av till vår kära mor för att dricka lite sedvanligt Mors Dagskaffe och käka tårta. Lina badade i Hello Kitty-poolen och stänkte ner allt och alla....


Linnéa fick låna Linas snuttefilt....

Somnade som en gris när jag skulle lägga Angelina och vaknade för en stund sedan i en pöl av svett. Idag har det verkligen varit riktigt varmt! Smörjde mig med solfaktor 15 när jag gick ut på golfbanan men har ändå fått ordentligt med färg på armarna. Ska tydligen bli ännu varmare imorgon och då bär det nog av till Sanda skulle jag tro.

Lite annat....

Ellenor var väl inte en värdig vinnare av Robinson egentligen....men lite kul var det allt....Bäst när det gäller liksom....Men frågan är om inte Jarmo är den av alla Robinsondeltagare någonsin som har klarat sig bäst med tanke på hur tufft det har varit i år. Dessutom har ju gubben slagit halvt ihjäl sig under resans gång också....
Tyckte det var såååå jäkla gött att Nina klarade sig väldigt dåligt på slutet och att man verkligen fick se att hon mest bara är stor i truten och duktig på att svika pakter. Dela kokosnötter var hon ju inte direkt någon hejare på. Däremot tyckte jag lite synd om Anna som faktiskt var den ende av finalisterna som klarade sig genom träsket och hela vägen i mål.

Slog på Radiosporten i precis lagom tid för att höra avslutningen på Söderling- Nadalmatchen i Franska öppna. Trodde knappt mina öron när svensken vann! DET kommer att räknas som en bragd när sportåret ska summeras. INGEN utom möjligen Federer slår Nadal på grus och allra minst en svensk! Härligt härligt!

Zlatan skyttekung i ligan! Avgjorde tydligen med ett klackmål mot Atalanta! Ja vad säger man? En nästan perfekt säsong, borsett från Champions Leauge då såklart....Zlatan är kung! Hoppas att han blir kvar i Inter även i fortsättningen och att han är kung över Råsunda också nästa lördag...

Nu är det gonatt för idag. Ser fram emot en härlig solig dag imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback