Internet-lös....

Idag var jag ledig och det var meningen att jag skulle hinna fixa både det ena och det andra. Till det mesta av grejerna som skulle uträttas behövde jag en dator med fungerande Internetuppkoppling. Eftersom det är heltrist att sitta framför datorn när solen skiner ute så tänkte jag få allt undanstökat på förmiddagen. Bara ett litet krux. Bäst som jag sitter där och surfar så pang bom så är Internet helt borta. Helt omöjligt att få igång igen.
Eftersom detta inträffade för bara några veckor sedan så tänkte jag i min enfald att: - Jaja nu vet jag i alla fall hur man gör....
Tog mig en snabb titt på alla sladdar, modem och mojänger som ser ut såhär:


Hmmm...den vita lådan överst stod inte där senast....Vad gör jag nu???

Jag provar med alla trix som jag försökte förra gången. Dra ut alla sladdar som finns, vara inne i nätverks och delningscentralen och trycka typ på varenda knapp, starta om datorn osv.... Inget funkade. Ville inte ringa och störa Peter i jobbet men till slut blev jag så frustrerad att jag inte kunde låta bli. Tydligen kunde jag koppla förbi som jag gjorde senast men det funkade inte ändå! Då gav jag upp och gick helt uppgiven och förbannad ut i solstolen och beklagade mig för J. istället.

Angelina och J. har, som vanligt nuförtiden, varit ute och lekt hela dagen. Jag har i alla fall fått lite tvätt undanstökad och har även dammsugit. Snickarna skulle ha kommit idag men när de inte hade dykt upp vid elvatiden så for dammsugaren fram i alla fall. Orkar inte gå i massa grus hur länge som helst!

Började även att rensa i nästa rabatt och där dök jag på ett myrbo tror jag för det fullkomligt vällde upp myror ur marken. Det tyckte Angelina var hur roligt som helst och sa att myrorna var "busiga" som kröp överallt på henne....
Busig kan även Angelina vara. När jag kom ut imorse så hade hon lyckats få tag på en flaska avfettningsmedel (som Peter hade glömt ute) och hade sprejat på Peters bil och var i full färd med att "tvätta" bilen. Dessutom har hon nu snart ryckt av i stort sett alla blommor på mina vårkragar i rabatten så det ser lite tomt ut. Igår hänvisade jag henne och J. till att dra upp maskrosorna ur gräsmattan istället....

Blev lite rastlös framåt kvällen så jag beslutade mig för att ta en promenad. Måste ju hålla igång nu när träningen är över...Promenaden slutade uppe hos morsan som bjöd på jordgubbar och kaffe. Nåja hon erbjöd mig en chokladbulle också men jag tyckte att det liksom skulle förstöra det nyttiga med promenaden så jag tackade faktiskt nej....


Angelina somnade de sista 50 metrarna innan vi kom fram, men vaknade till slut upp och valde ut de största jordgubbarna.


Såhär sur blev hon sedan när jag meddelade att vi skulle å hem. Mormor fick muta henne med att hon fick ta med sig en skål med jordgubbar att äta på vägen hem. Det funkade faktiskt....

Lånade med mig morsans bärbara dator hem men jag slapp faktiskt att använda den. Peter ringde igen och undrade om jag hade fått någon fart på nätet. När vi sakta gick igenom alla sladdhelveten så visar det sig att två mycket viktiga sladdar var urdragna. Jag kunde inte för mitt liv förstå varför för jag var bergsäker på att de röda sladdarna var de enda som jag inte hade kopplat om eller ens rört. När jag satte i dem så funkade allt perfekt igen. Vicken tur att man har en datanörd till sambo! Mysteriet med sladdarna löstes också sedan när Stefan erkände att det var han som hade ryckt ut dem....Sin vana trogen så kunde han naturligtvis inte sätta tillbaka dem igen....

Lite försenad får jag alltså nu fortsätta med dagens ärenden på Internet. Jag ska leta reda på stugor i Danmark inför semestern hade jag tänkt. På Gotland (som vi hade tänkt att besöka) fanns det ju typ inga kvar de veckorna vi ska åka. Så är det när man alltid är sent ute....Därför började jag kolla lite på Danmark och där får man ju stora flådiga HUS (vissa med pool dessutom) för samma pris som en 40-kvadrat halvskabbig sommarstuga på Gotland. Lite fler alternativ dessutom. Kändes lite mera lockande eftersom Glennsan med familj också ska med....Får se vad vi kan hitta....

Imorgon får vi äntligen en ny altandörr insatt. Jippi!

Spelade golf igår också och det gick hyfsat. Gjorde faktiskt par på sexan och det har jag bara gjort en gång förut. Tyvärr så sjabblade jag på de två nästkommande hålen så poängen blev sådär ändå (15 p), men det går åt rätt håll i alla fall....
Men en sak är jag fortfarande irriterad på. På åttan låg jag cirka 40 meter från greenen och skulle "bara" spela in, toppar bollen som far iväg som en jäkla projektil över hela den gigantiska greenen och ner i bunkern på andra sidan! Jag var topp tunnor rasande på mig själv efter den missen! Varför i hela helsickes namn ska jag aldrig lära mig att slå ett riktigt inspel????? Behöver jag en psykolog för att klara det eller????Man kan ju börja undra....

Tre Kronor spelar kvartsfinal på torsdag mot Tjeckien. Känns som om hur dåligt de än spelar så går de alltid till slutspel. Det är nu hockey-VM börjar så nu ska också jag börja titta....

Stefan hade slagit i armen rätt illa idag när han skatade och han hade en rejäl bula när han kom hem. Får ta en noga titt på den imorgon så det inte är någon spricka eller något. Han kommer förmodligen att slå ihjäl sig på den där skateboarden en vacker dag. Han visade stolt upp den nya han har beställt på nätet. Den var faktiskt väldigt cool-och väldigt färggrann. Jag skulle faktiskt också vilja prova men eftersom jag är en förnuftig varelse så låter jag bli....

Måste verkligen skaffa mig en riktig almanacka nu känns det som. Datumen hopar sig och jag har ingen almanacka! Glömde att köpa Familjekalendern av Stefan på jultidningarna och sedan har det inte blivit av. Känns som att famla i blindo liksom....stor risk att saker glöms bort....

Nä nu ska jag kolla hus....Det här kanske duger????







Nä jag bara skojar...25 000 för en vecka är kanske lite out of my leauge......men trevligt vore det....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback