Kalas på Waterside...

Ja idag fyllde då min käre far 60 bast. Inte illa....
Blev av denna anledning lite nyfiken på vad som var på tapeten det år han föddes. Kollade därför upp litegrann...

* Mao Tse-tung tog över i Kina
* Sverige arrangerrade hockey-VM för första gången. De blev dock utan medalj...
* Harry S. Truman var USA:s president.


En folka kostade 500 spänn!

*Sovjet spränger sin första atombomb.
*Cornelis Vreeswijk flyttade till Sverige


Denna trio fotbolls-spelare var synnerligen i ropen. Gre-No-Li...

*Nato bildades
* Första pizzan serverades
* Vilhelm Moberg kommer ut med boken "Utvandrarna"
* Anitra Steen föds den 13:e maj


Den första Åsa-Nisse-filmen har premiär

bland annat....

Eftersom min far inte är någon stor anhängare av kalas så hade jag sagt att jag och Glenn skulle bjuda på middag någonstans. Vad han inte visste var att det blev några fler än bara vi...
Hämtade upp honom vid sextiden och sedan blev det raka spåret till Töcksfors där resten av gänget stod och väntade...


I väntan på maten....Till vänster min farbror Nils, i mitten pappa och till höger min kusin Bemgt som bor i Thailand annars och som händelsevis var hemma i Sverige just nu....



Linnéa var bara vaken en liten stund....


Alla skulle fota på samma gång...



Linnéa hann sitta en stund i farfars knä innan hon somnade....


Brorsan var välekiperad


Hela sällskapet är mätta och belåtna. Alla utom Andréa och jag åt oxfilè medans vi åt kyckling med vitvinssås. Otroligt gott! Kom tyvärr inte ihåg att ta kort på maträtterna för jag var så hungrig så jag bara kastade mig över alltihop...haha



Från vänster: Nicole, Jessica, Stig, faster Märta och faster Greta.


Lina blev snabbt ganska rastlös men som tur var hade de både pennor och papper att låna ut. Sådana små saker uppskattas verkligen av oss föräldrar!



Glennsan, Noah och Sebben


Jubilaren fick en liten överraskning på bordet.


Den här hann jag i alla fall fota. Choklad-cheesecake som var så gudomligt god så det knappt går att beskriva! Bara smälte i munnen! Skulle kunna äta tre till!



Pappa öppnar vårt paket. Vi ska på Rhapsody in rock på Dalhalla i augusti. Ska bli riktigt roligt.


Två småbrudar på huven innan hemfärd....


Ja, mätta, glada och belåtna blev vi verkligen på Waterside. Rekommenderas varmt för er som inte har varit där. Supergod mat, bra service och så är det också väldigt fin miljö. Elegant utan att vara stramt liksom.
Tror att pappa blev nöjd också och det är ju huvudsaken....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback