Ljusen på plats...

Idag var det min sista lediga dag innan det är dags att börja knega igen. Ska bli riktigt gött faktiskt. Ibland behöver man lite ledighet för då blir det plötsligt väldigt mycket roligare att komma tillbaka till jobbet sedan.
Fick sovmorgon till råga på allt. Angelina var dock på väg att gå upp flera gånger före mig men jag ryckte tillbaka henne och sedan sov hon till åtta.

Städade undan litegrann på förmiddagen och hade just dammsugit bort det värsta när S. kom in genom dörren och klargjorde att han var där för att fixa ljuset till köksön. Där var den dammsugningen förgäves....
Men jäklars vad bra det blev när han var färdig.



Eftersom det regnade så var det inte tal på att gå ut så jag satt en stund och kollade på charter-resor. Vi funderar på att kanske ta en restresa till något varmt land på semestern eftersom det är lika dyrt som att åka till Danmark. Måste erkänna att jag blir mer och mer sugen på det och speciellt när man sitter och kollar bilder. Blir vädret bra här så kan ju priserna falla en hel del också....
Får i vilket fall som helst skaffa pass till Angelina och det är ju inte bara bara nuförtiden har jag förstått...


Angelina var i närkontakt med Lizzie (katten) som rev henne farligt nära ögat. Det blödde till och med litegrann...Såg inte vad som hände men jag kan gissa....

Nu på eftermiddagen har jag varit på möte med C. och T. om ett eventuellt samarbete mellan våra föreningar. Kommer nog att lösa sig på något sätt och det tro jag alla medlemmar vinner på. Lina var med och var jättesnäll. Hon lekte en stund med T:s son som ville ge henne en puss och en kram innan han gick. Lina ställde sig dock helt kallsinnig till detta och han fick ingen tillbaka...haha...

När jag skulle lägga Angelina ringde Stefan och tyckte att jag skulle åka upp till rinken och hämta honom för att det regnade. Jag vägrade. Någon måtta får det vara. Efter en stund ringde han igen ifrån Lotta och till slut körde hon hem honom. Tur att han har en så snäll faster....
Nu kanske ni tycker att jag är en riktigt elak styvmamma men jag anser att lite regn får man tåla och åtminstone inte gå ut med inställningen att himlen alltid är blå. När han kom hem så hävdade han att hans skateboard är förstörd på grund av regnet. Visserligen kan skateboardar spricka när de torkar men det vet vi ju inte än. Så himla blöt var inte den där brädan, så den klarade sig säkert...men naturligtvis var det jag som fick ta emot klagolåten...Skickade honom bums i säng och vägrade lyssna på pladdret. När han är på det där humöret är det bara att vara stenhård och slå dövörat till.

Nu ska jag försöka rota upp ett papper om föräldramöte som ska vara inlämnad imorgon. Sedan ska jag skriva en lång lista på andra tider som gäller framöver. Nu är det ju maj och då samlas allt på en gång. Möten, trivselkvällar, avslutningar, utvecklingssamtal, tandläkartider...ja det är något varje dag nästan....
Imorgon till exempel har de Talang 2009 på Stefans skola så då blir det två resor ut till Vännacka...

Dagens loska: till den som inte tittade i backspegeln och som var millimetrar från att backa på min bil när jag stod STILL precis bakom den. Vissa idioter skulle inte få köra bil!

Dagens godaste: Cheese dippers är kanon!

Dagens blev inte av: ja det är mycket det men imorgon du Peter ska jag börja kvistlacka listerna!

Natti natt


Kommentarer
Postat av: Peter

Linan kom faktiskt upp innan jag åkte och satt i mitt knä en stund, lätt att åka då.....noooot.

2009-05-19 @ 06:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback